- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

درخواست تهران از دهلی؛ با همان روشی که از روسیه نفت ‌می‌خرید از ما هم بخرید



انتظار می‌رود موضوع خرید نفت ایران توسط ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در جریان سفر به ازبکستان و در دیدار شخصی با مودی در جریان اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند مطرح شود.

نفتی ها /با تداوم جنگ روسیه و اوکراین و با وجود تحریم‌های آمریکا، هند همچنان از روسیه نفت می‌خرد. در همین حال، ایران نسبت به فروش نفت به هند از خود تمایل نشان داده است. ایران از هند می‌خواهد تا با استفاده از همان روشی که از روسیه نفت ‌وارد می‌کند، از ایران هم نفت بخرد.
به گزارش رسانه‌ها، ایران بر این باور است که هند همان‌طور که تحریم‌های غرب علیه روسیه را نادیده می‌گیرد و از این کشور نفت وارد می‌کند در رابطه با نفت این کشور هم می‌تواند چنین سیاستی را در پیش بگیرد.

هند از می ۲۰۱۹ و پس از بازگردانده شدن تحریم‌ها از سوی دولت ترامپ واردات نفت از ایران را قطع کرد. این کشور پیش از اعمال تحریم‌ها دومین خریدار نفت ایران پس از چین بود.

به گفته مقامات، هند به دلیل فشارهای آمریکا در آن زمان مجبور به انجام این اقدام شد، زیرا آمریکا تحریم‌های شدید زیادی را علیه ایران اعمال کرده بود.

مقام‌های ایران می‌گویند که تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا یکجانبه است و تحت رهبری سازمان ملل نیست، اما هند همچنان خرید نفت از این کشور را متوقف کرده است. ایران می‌گوید اکنون که هند مکانیسمی برای دوری از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه آماده کرده است، باید همین سیاست را در مورد ایران نیز دنبال کند.

بنا بر گزارش‌ها، این موضوع در هفته گذشته هنگامی که علی چگنی سفیر مستقر ایران در هند با وزیر امور خارجه جایشانکار ملاقات کرد، مورد بحث قرار گرفت.

انتظار می رود این موضوع توسط ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در دیدار شخصی با نخست وزیر مودی در جریان اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان هم مطرح شود.

اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای قرار است از ۱۵ تا ۱۶ سپتامبر برگزار شود و در آن به غیر از مودی، رییسی و همه رهبران آسیای مرکزی، شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز حضور خواهند داشت./خبرآنلاین

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران