- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

آیا فرانسه دست ایتالیا را در پوست گردو می‌گذارد



ایتالیایی‌ها نگران آن هستند که فرانسه به خاطر کاهش ظرفیت تولید برق هسته‌ای صادرات نیرو به این کشور را متوقف کند و دست ایتالیا در پوست گردو بماند.

نفتی ها /به نقل از لاریپابلیکا، دولت ایتالیا نگران است که فرانسه به خاطر کاهش توان تولید برق از نیروگاه‌های هسته‌ای، صادرات نیرو به این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده و دستش را در پوست گردو بگذارد.
به گزارش این روزنامه، مقامات برقی فرانسه به دولت ایتالیا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند به مدت دو سال صادرات برق به این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کنند. سخنگوی وزارت انرژی ایتالیا هم این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تایید کرده است.
البته بلومبرگ اخیرا گزارش داده که دولت فرانسه موضوع توقف صادرات برق به ایتالیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تکذیب کرده است. وزارت انرژی فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام کرده که این کشور متعهد به همبستگی متقابل با تمام همسایگان اروپایی‌اش در حوزه برق و گاز است و اتصال کامل شبکه‌های برق بین این کشورها یکی از اولویت‌های تامین امنیت جمعی در حوزه انرژی است.
چند روز پیش شرکت تولید برق EDF فرانسه اعلام کرد که به خاطر وجود نقص فنی در نیروگاه‌های کهنه‌ساخت در این کشور تولید برق هسته‌ای در فرانسه به کمترین میزان در ۳۰ سال گذشته خواهد رسید.
در عین حال شرکت ERD که مدیریت شبکه توزیع برق فرانسه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دست دارد هشدار داده که ممکن است در فصل زمستان اتصال شبکه برق این کشور به انگلیس و ایتالیا و متعاقبا صادرات برق به آنها متوقف شود.
 ایتالیا ۱۳ درصد برق مورد نیاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد می‌کند و ۵ درصد کل برق مصرفی ایتالیا از فرانسه وارد می‌شود./فارس

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران