- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

عربستان به شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی مجوز رسمی داد

به گزارش گروه بین‌الملل از المیادین، براساس گزارش این منابع خبری، شرکت العال صهیونیست‌ها برای پرواز در حریم هوایی عربستان، موافقت مقامات ریاض را دریافت کرده است.

تاکنون مقامات عربستان واکنشی نسبت به این خبر نداشته‌اند.

عربستان ۲۴ تیرماه و همزمان با حضور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی همه شرکت های هواپیمایی غیرنظامی باز می کند. 

 یک مقام آمریکایی ۲۳ تیرماه و در آستانه سفر جو بایدن به عربستان اعلام کرد انتظار می رود ریاض حریم هوایی خود را به روی پروازهای رژیم صهیونیستی باز کند.

این مقام آمریکایی اعلام کرد که عربستان به زودی اجازه عبور بدون محدودیت خطوط هوایی اسرائیل از حریم هوایی خود را می‌دهد.

وی بهانه این اقدام را پرواز مستقیم شرکت‌های هوایی اسرائیلی به عربستان برای انتقال مسلمانان به مراسم سالانه حج اعلام کرد.

پس از امضای تفاهم نامه سازش موسوم به ابراهیم برای عادی کردن روابط رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین، عربستان به خطوط هوایی این رژیم اجازه استفاده از حریم هوایی خود در یک کریدور هوایی ویژه با مقصد و مبدا امارات و بحرین را داد.
اما رژیم صهیونیستی هنوز چنین دسترسی برای پروازهای آسیایی و از جمله به مقاصد چین و هند را ندارد.
«یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز ۲۳ تیرماه در کنفرانس خبری مشترک با بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان با استفاده شرکت های هوایی اسرائیلی از حریم سعودی‌ها موافقت می کند، گفت که بایدن باید این موضوع را اعلام کند.
دولت بایدن ماه هاست که بی سر و صدا میان عربستان، اسرائیل و مصر میانجیگری می کند. اما از آنجایی که ریاض و تل‌آویو روابط دیپلماتیک ندارند و نمی‌توانند به طور مستقیم قراردادهای رسمی دوجانبه امضا کنند، جریان از مبادی غیررسمی و به صورت غیرمستقیم حل و فصل شد

منبع: ایرنا [۱]