- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

توافق باکو- ایروان در مورد کریدور زنگزور

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت که باکو با ارمنستان بر سر افتتاح کریدور زنگزور، از جمله ساخت راه آهن و بزرگراه، به توافق رسیده است.

به گزارش خبرگزاری به نقل از آناتولی، ریاست جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که الهام علی‌اف تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفتگو کرده و وی را در جریان نشست سه جانبه خود با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و شارل میشل، رئیس شورای اروپا در بروکسل قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهوری آذربایجان در مورد تهیه توافقنامه صلح بین ارمنستان و آذربایجان، ارائه پنج اصل بر اساس حقوق بین‌الملل از سوی آذربایجان، عادی سازی روابط دو کشور، گشایش کریدورهای حمل و نقل و تعیین حدود مرزها از سوی جمهوری آذربایجان صحبت کرد. علی اف از نتایج نشست سه جانبه ارزیابی مثبتی ارائه کرد.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور آذربایجان همچنین خاطرنشان کرد که دستور تشکیل کمیسیون دولتی تعیین حدود مرزهای دولتی جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در اوایل روز دوشنبه صادر شده است.

اردوغان به نوبه خود از علی‌اف به خاطر اطلاعاتی که در مورد این نشست سه جانبه به دست آورده بود تشکر کرد و نتایج به دست آمده در این نشست را مثبت ارزیابی کرد. رهبران دو کشور همچنین بر اهمیت دستیابی به صلح در منطقه در اسرع وقت تاکید کردند.

منبع: ایسنا [۱]