- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

سید حسن نصرالله: شهید «شیرین ابوعاقله» شاهدِ جنایت دشمن صهیونیست بود/ سازشکاران خجالت بکشند

سید حسن نصرالله: شهید «شیرین ابوعاقله» شاهدِ جنایت دشمن صهیونیست بود/ سازشکاران خجالت بکشند

دبیرکل جنبش حزب الله، شهادت خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان رژیم اسرائیل را تسلیت گفت و اظهار داشت که این شهید شاهدِ مظلومیت مردم فلسطین بود.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شهادت شهید «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره قطر را تسلیت گفت و گفت که سازشکاران و کسانی که روابطشان با رژیم اسرائیل را عادی سازی کرده‌اند، باید امروز شرمسار باشند.

سید حسن نصرالله که بعد از ظهر امروز جمعه سخنرانی کرد، در ابتدای سخنرانی خود به جنایت صهیونیست‌ها در جنین اشاره کرد و گفت : «شیرین ابوعاقله شاهد بر جنایت دشمن صهیونیست و مظلومیت مردم فلسطین بود».

 

وی تصریح کرد: «اولین کسی که باید شرمنده و شرمسار باشد، سازشکاران هستند؛ کسانی که تلاش می‌کنند ملت‌های ما را قانع کنند که وجود “اسرائیل” طبیعی بوده و باید با آن همزیستی کرد.»

اشاره سید حسن نصرالله به اظهارات چند سال پیش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با رسانه های آمریکاست که مدعی شده بود حضور اسرائیل در منطقه و اشغالگری صهیونیست‌ها در منطقه طبیعی بوده و آن‌ها در اراضی تاریخی فلسطین حق دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حادثه شهادت خانم شیرین ابوعاقله گفت که پیام قوی شهادت این شهید فلسطینی این است که او مسیحی بود. پیام این است که دشمن اسرائیلی، مسیحی‌ها و مسلمانان را می‌کُشد و با تعدی به مقدسات آنها، خانه‌هایشان را تخریب می‌کند.

سید مقاومت ادامه داد: «پیام شهادت شهید شیرین این بود که همه در معرض خطر سیاست‌های رژیم نژادپرست و غیرانسانی قرار دارند.»

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به موضوع لبنان و تحولات اخیر این کشور پرداخت و گفت : «مقاومت ما از بلندی‌‌های البقاع، سهل البقاع (دره بقاع)، اردوگاه‌های بقاع، قلب‌های مردم آن، بصیرت ذهن، عشق و حمایت آنها آغاز شد. به یاد داریم که در سال های اولیه [اشغالگری تروریست‌ها] عملیات در منطقه اشغالی انجام می شد و اسرائیل در بقاع واکنش نشان می‌داد.»

سید حسن نصرالله افزود: «هیچ صدایی در بقاع و بعلبک هرمل شنیده نمی‌شد که بگوید: دیگر بس است. ما دیگر نمی‌توانیم تحمل کنیم. ولی این اهالی مقاومت را به آغوش گرفت، پناهش داد و مقاومت و آن‌‌ها پیروز شدند. حمایت کردند. این اوج وفای مردمان این منطقه بود.»

وی ادامه داد: «آنچه امروز از شما می خواهند همان چیزی است که اسرائیل از طریق بمبارانش می‌خواست، آن‌ها می‌خواهند که شما دست از مقاومت و سلاح آن بردارید، اما بمباران و حملات علیه مقاومت، سیاسی، رسانه‌ای، اقتصادی و مالی است. محاصره، فشار، اتهامات و تحریف همه این‌ها، با هدف دست کشیدن از مقاومت است و این عنوانی است که در این نبرد انتخاباتی مطرح شد.»

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: «اگر طرح گروه‌های تروریستی در سوریه به سرنجام می‌رسید و موفق می‌شد، این گروه‌های تروریستی برای البقاع و همه مناطق لبنان خطر و تهدید بودند. همه ما به خوبی به یاد داریم که چه کسی ارتش لبنان را از مقابله با این گروهک‌ها منع کرد با اینکه ارتش آماده بود و توان ورود به نبرد را داشت.»

وی ادامه داد: «اگر این سلاح نبود (سلاح مقاومت)، سلاحی که شما (مخالفان مقاومت) به دنبال خلع آن در بعلبک الهرمل هستید، امروز مناطق زحله، البقاع الغربی، راشیا والبقاع و کل لبنان کجا بود؟»

قدردانی از حمایت‌های ایران و سهیم بودن آن در شکست تروریست‌ها در لبنان

سید حسن نصرالله گفت که باید این مسئله را نیز متذکر شد که جمهوری اسلامی ایران و سوریه در شکست تروریست‌ها در لبنان کمک کردند و ما توانستیم خطر تروریسم را از سر لبنان و لبنانی‌ها دور کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت هدف کسانی که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کردند این بود که دولت سوریه را سرنگون کرده و مقاومت در لبنان را محاصره کنند. اگر امروز در امنیت و امان هستیم این به برکت شهادت مصطفی بدرالدین و سایر شهدای مقاومت و مجاهدان و رزمنده‌هاست.

وی ادامه داد: «شما باید تصمیم گرفته و انتخاب کنید بین کسانی که از شما دفاع می‌کنند و بین کسانی که علیه شما توطئه می‌کنند. ما از جمله کسانی هستیم که اگر مسئولیت وزارتخانه‌ای را برعهده گرفتیم، از آن پولی دریافت نمی‌کنیم که هیچ بلکه در این وزارت خانه از جیب خودمان خرج می‌کنیم.»

سید مقاومت گفت: «ما قول طرح راهبردی برای همه البقاع می‌دهیم که شامل تونلی خواهد بود که بیروت را به این منطقه وصل خواهد کرد. این طرح قدیمی است ولی نیاز به اجرا دارد.»

وی خاطر نشان کرد: «هر چه در توان داریم در راستای به سرانجام رساندن طرح‌های کشاورزی به کار خواهیم گرفت و این مسئله از اهمیت بالایی نزد ما برخودار است. بازگشت روابط طبیعی بین لبنان و سوریه در سطح رسمی و حتی در سطح منطقه البقاع به نفع همه بوده مخصوصا برای منطقه البقاع».

سید حسن نصرالله گفت که سلاح مقاومت مانع کسی در برابر تعمیر شبکه برق و ساخت سدها نشد و مسبب سیاست‌های مالی وحشتناک دهه های گذشته نبود.
وی ادامه داد: «این آمریکا بود که به جماعت و دار و دسته‌اش در لبنان کمک کرد تا دست به قاچاق دارایی‌ها و ودیعه‌های بانکی لبنانی‌ها به خارج از کشور بزند. کسی که لیست انتخاباتی، در سفارت آمریکا بسته است، از واشنگتن بخواهد این اموال چپاول شده را بازگرداند. این آمریکاست که مانع سرمایه گذاری در لبنان می‌شود و بر دزدی‌ها سرپوش گذاشته و در راستای گرسنه نگه داشتن لبنانی‌ها تلاش می‌کند.»
سید حسن نصرالله افزود: «اخیرا طی تبلیغات انتخاباتی شاهد نوع عجیبی از نفرت پراکنی و کینه توزی علیه لبنان بودیم. آمدن به پای صندوق‌های رأی در روز انتخابات خود پیامی است بر همه توطئه گردان علیه مقاومت، سلاح مقاومت و آینده لبنان. وعده ما دیدار در پای صندوق رأی است.»