- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه خواستار خروج پاریس از ناتو شد

به گزارش خبرگزاری از اسپوتنیک، زمور در تجمعی در مرکز نمایشگاهی ویلپنت در حومه پاریس به هوادارانش گفت: من دوست دارم فرانسه از فرماندهی نظامی مشترک ناتو خارج شود.

کاندیدای افراطی ریاست جمهوری همچنین تاکید کرد که مردم فرانسه هرگز دست نشانده اتحادیه اروپا نخواهند بود.

وی از ایجاد جنبش سیاسی با نام دوباره تسخیر کنید (Reconquete) خبر داد.

زمور در ادامه افزود: دوباره تسخیر کنید نام جنبشی است که من تصمیم به ایجاد آن گرفته ام، می خواهم فرانسه بار دیگر به یک کشور صنعتی در سطح جهانی تبدیل شود.

این نامزد کرسی ریاست جمهوری همچنین پیشنهاد داد همه مهاجران غیرقانونی از فرانسه اخراج شوند و تابعیت فرانسوی مجرمانی که شهروند کشورهای دیگر  هستند، لغو شود.

زمور که قبلا در فرانسه به عنوان یکی از افراد جنجالی راست افراطی شناخته می شد، اوایل هفته گذشته نامزدی ریاست جمهوری خود را اعلام کرد.

به نوشته دویچه وله، مواضع اسلام‌ستیزانه زمور بویژه سخنان تحریک‌آمیز او درباره پناهجویان و خارجیان مقیم فرانسه به طور گسترده در جامعه مورد بحث قرار گرفته است.

این روزنامه‌نگار سابق که خود از یک خانواده‌ای الجزایری – یهودی برخاسته هفته‌ها است که مبارزات انتخاباتی فرانسه را تحت‌الشاع قرار داده و در نظرسنجی‌های اخیر در رتبه سوم قرار گرفته است. او همچنین به طور موقت از مارین لوپن، سیاستمدار پوپولیست راستگرای فرانسوی نیز پیشی گرفته است.

بر اساس نظرسنجی منتشرشده در هفته گذشته، زمور در مرحله نخست رای‌گیری ۱۴ تا ۱۵ درصد، لوپن حدود ۱۹ درصد و مکرون ۲۵ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۲ فرانسه در۱۰ آوریل  (۲۱ فروردین) برگزار می‌شود. در صورت عدم کسب اکثریت آرا نامزدها در دور اول، دومین دور انتخابات بین دو نامزد برتر در ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ (چهارم اردیبهشت) برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا [۱]