- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

دبیرکل ناتو نسبت به تقسیم این سازمان هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، نسبت به تقسیم این سازمان بدلیل اختلافات بر سر خروج از افغانستان هشدار داد و از اعضای ناتو خواست اجازه چنین چیزی را ندهند.

استولتنبرگ به خبرنگاران گفت: «اختلافات یا تفاوت دیدگاه‌ها درباره پیمان آکوس و افغانستان این ضرورت بنیادین را تغییر نداده است که اروپا و آمریکای شمالی باید در کنار یکدیگر بایستند. ما با دنیایی رقابتی‌تر روبرو هستیم، ما با رقابت بزرگ‌تری میان دولت‌ها روبرو هستیم و این مهم است که کنار یکدیگر قرار بگیریم.»

استولتنبرگ در ادامه تاکید کرد، هنوز بسیار زود است که درباره فروپاشی در افغانستان نتیجه گیری گرفته شود. وی گفت: «با این حال نباید از افغانستان به نتیجه اشتباه برسیم و به این فکر نکنیم که متحدان ناتو نباید دیگر هرگز در عملیات‌های نظامی برای مبارزه با افراطگرایی و تروریسم مشارکت کنند.»

دبیرکل ناتو به این مسئله اشاره کرد که مشورت‌های کافی میان آمریکا و دیگر متحدان درباره تصمیم برای خروج از افغانستان انجام گرفته بود. وی گفت: «ما درباره خطرات کلی و خطر بازگشت طالبان کاملاً آگاه بودیم. با این وجود همچنین می‌دانستیم که گزینه ماندن به خشونت بیشتر، جنگ بیشتر و احتمالاً ضرورت افزایش شمار نیروهای ناتو را در بر خواهد داشت.»

با آنکه نشست‌های ناتو پشت درهای بسته انجام می‌پذیرد، اما آنچه از اظهارات دبیرکل این سازمان و مصاحبه‌های مطبوعاتی می‌توان دریافت این است که اختلاف‌های اعضای اروپایی با آمریکا فقط وابسته به شخص ترامپ نبوده و عمیق‌تر از این هاست و در دوره پس از ترامپ نیز این اختلافات همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر [۱]