- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

روسیه خواستار پرهیز از سیاسی کاری آژانس درپرونده هسته ای ایران شد

[۱]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری به نقل از ریانووستی، «میخاییل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در جریان نشست شورای حاکم آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار پرهیز از سیاسی کردن همکاری با ایران شد.

به گفته اولیانوف، مسائل باقی مانده در مورد ایران درباره کشف آثار مواد هسته‌ای ناچیز است و باتوجه به «ماهیت قدیمی و عدم وجود خطر از نظر انتشار سلاح هسته‌ای» در حال حاضر ارزش توجه و دقت زیاد از سوی شورای حکام ندارد.

اولیانوف این را نیز افزود که سیاسی کردن موضوع هسته‌ای ایران، فقط مانع ادامه کار مناسب در این زمینه خواهد شد و ما باید توجه خود را بر امور جاری و اهداف موجود تمرکز کنیم.

نماینده روسیه همچنین از دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای عضو این آژانس خواست تا از تنش‌ها پیرامون این موضوع کاسته و از سیاسی شدن موضوع‌ها جلوگیری کنند و به همکاری‌های فنی توأم با آرامش با طرف ایرانی ادامه دهند، چون هر گونه سودجویی سیاسی و فشار از خارج فقط منجر به بن بست کشیده شدن مساله خواهد شد که از نظر مسکو غیرسازنده خواهد بود.

پیش از این نیز، «میخائیل اولیانوف» در حساب کاربری خود در توئیتر گفته بود که بسیاری از اعضای آژانس از ایران و آمریکا می‌خواهند تا به پایبندی کامل به برجام برگردند و آنها همچنین بر لزوم ازسرگیری نشست وین تأکید کردند.

تعلل طرفین اروپایی برجام در برآورده کردن مزایای اقتصادی برجام و همراهی آنها با واشنگتن، موجب شد تا ایران در اقدامی اعتراضی، از تعهدات برجامی خود بکاهد و بازگشت به آنها را به رفع کامل تحریم‌ها مشروط کند.

منبع: خبرگزاری مهر [۲]