- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

بازگشت کارمندان به دفاتر اپل به تاخیر افتاد


شرکت اپل در پی افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا و جهان، بازگشت کارمندانش به محل کارشان را یک ماه به تاخیر انداخت.

به گزارش خبرگزاری، سازنده آیفون نخستین غول فناوری آمریکایی است که برنامه هایش برای عادی سازی فعالیت را به دلیل استمرار همه گیری کووید ۱۹ در سراسر جهان و موارد ابتلا شامل افزایش شیوع نوع دلتای ویروس کرونا به تاخیر می اندازد. منابع آگاه به بلومبرگ نیوز گفتند: این شرکت به کارمندانش حداقل یک ماه پیش از زمان بازگشت اجباری به دفاتر اطلاع خواهد داد.

اپل در ژوئن از کارمندانش خواسته بود از اوایل سپتامبر دستکم سه روز در هفته در محل کارشان حاضر باشند. این در حالی است که سایر شرکتهای فناوری بزرگ آمریکایی با دورکاری کامل کارمندانشان موافقت کرده اند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در ابتدا بازگشت کارمندان در تابستان را برنامه ریزی کرده بود. وی پیش از این گفته بود هیچ جایگزینی برای همکاری رو در رو وجود ندارد اما ما یاد گرفتیم چگونه می توانیم کارمان را خارج از دفتر بدون قربانی کردن بهره وری یا نتایج مورد نظر انجام دهیم. تمامی این آموخته ها اهمیت دارند و زمانی که همه گیری را پشت سر بگذاریم، تمامی موارد عالی در خصوص اپل را حفظ خواهیم کرد و بهترین تغییراتی که امسال داشته ایم را در آن خواهیم گنجاند.

مدیرعامل اپل در یک یادداشت داخلی به دسترس پذیر بودن واکسن و کاهش نرخ ابتلا اشاره کرده بود. بعضی از کارمندان این شرکت در دوران همه گیری در روزهای خاصی به فعالیت در محل کار پرداخته بودند.

بر اساس گزارش رویترز، اکثر شرکتهای فناوری از جمله توییتر و سلزفورس مدلهای دورکاری دائمی یا هیبریدی که ترکیبی از دورکاری و حضور در محل کار است را انتخاب کرده اند.

منبع:خبرگزاری ایسنا [۱]