- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

باد شدید و گردوخاک در برخی استان‌ها/افزایش دما تا ۷ درجه در ۶ استان


صادق ضیائیان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: در ۵ روز آینده کماکان آسمانی صاف و جوی پایدار در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا در برخی مناطق گیلان و مازندران بارش پراکنده داریم و در برخی نقاط استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال شرق هرمزگان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، افزود: روز پنجشنبه ۲۰ خرداد در برخی نقاط سواحل خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده داریم.

ضیائیان اظهار کرد: در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه پیشِ رو در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری افزایش دما بین ۵ تا ۷ درجه در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا در برخی مناطق نوار مرزی غرب کشور و استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و شمال سیستان و بلوچستان، وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد.

ضیائیان افزود: این شرایط جوی روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه پیشِ رو در نوار مرزی جنوب غرب و غرب کشور همچنین شرق کشور به ویژه زابل پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: از امروز تا شنبه هفته آینده شرق دریای عمان و به تناوب خلیج فارس مواج و متلاطم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما خرداد در تهران ۳۶ و ۲۶ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع:خبرگزاری فارس [۱]