- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

قدردانی مدیرعامل پالایشگاه تهران از مجاهدت و فداکاری آتش‌نشانان

قدردانی مدیرعامل پالایشگاه تهران از مجاهدت و فداکاری آتش‌نشانان

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران، مهارت در کار گروعی، تعامل خلاقانه، هماهنگی و همکاری مناسب را رمز موفقیت گروه امداد و نجات و آتش نشانی در مهار آتش توصیف کرد.

حامد آرمان‌فر درباره نقش گروه‌های آتش‌نشانی در اجرای موفقیت‌آمیر عملیات اطفای حریق شرکت پالایش نفت تهران اظهار کرد که آتش‌سوزی گسترده محوطه سلاپس (ضایعات مواد نفتی) در عصر روز چهارشنبه (۱۲ خردادماه) با همه سختی‌هایی که داشت سنگ محکی شد برای سنجش همدلی و وفاق میان آتش‌نشانی‌های شهری و صنعتی که به حق در مهار این حادثه، در قالب اقدام‌های گروهی جهادی توام با فداکاری و ازخودگذشتگی، تجلی یافت.

وی افزود: این بحران نشان داد سرعت هماهنگی‌های عوامل امداد و نجات پالایشگاه با دستگاه‌های برون سازمانی از چند ساعت به چند دقیقه رسیده است به گونه ای که ده‌ها خودرو و صدها آتش‌نشان از شهرداری تهران، شرکت‌های همجوار و شهرهای اطراف در چند دقیقه در محل حاضرشده و ضمن احساس مسئولیت با هماهنگی در مکان‌های مشخص شده صف آرایی کردند.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تهران با بیان اینکه به لطف خداوند و تلاش بی‌وقفه و ایثارگرانه نیروهای امداد و نجات و آتش نشانی، حریق در ساعات اولیه مهار و اطفای آتش در کمتر از ۲۶ ساعت انجام و پالایشگاه عملیاتی شد، تصریح کرد: مدیران ارشد آتش نشانی تهران با گروه‌های آتش‌نشانی حاضر در صحنه و عوامل امداد و نجات تا آخرین لحظه در میدان حاضر و به‌طور دائم روند عملیات را با هماهنگی فرمانده عملیات رصد کرده و بر همان اساس، تاکتیک‌های عملیاتی را طراحی می‌کردند و در صورت لزوم آنها را تغییر می‌دادند و همین هماهنگی و وفاق مدیران باعث شد تا از سرایت آتش به دیگر مخازن پیرامونی جلوگیری شود و آرامش و امنیت به ارمغان آید.

آرمان‌فر افزود: خدای بزرگ را شاکریم که این عملیات با مهارت، رشادت و از خودگذشتگی آتش‌نشانان و فرماندهی صحیح میدان در ساعات ابتدایی مهار و در ۲۶ ساعت بدون تلفات انسانی به‌طور کامل خاموش شد که در نوع خود رکوردی تاریخی در صنعت نفت کشور است. می‌توان این نتیجه کم نظیر را حاصل مهارت در کار گروهی، تعامل خلاقانه، هماهنگی و همکاری مناسب آتش‌نشانی شهرداری تهران، آتش‌نشانی پالایشگاه تهران، آتش‌نشانی فرودگاه، آتش‌نشانی شرکت‌های همجوار، آتش‌نشانی شهرداری‌های استان تهران، آتش‌نشانی قزوین و کرج و نیروهای عملیاتی حاضر در پالایشگاه دانست.

وی در پایان گفت: از همه آتش‌نشانان فداکار حاضر در میدان حادثه قدردانی و تشکر می‌کنم. هم‌اکنون علل ریشه‌ای وقوع این حادثه در حال بررسی است تا با رفع ایرادهای احتمالی نسبت به مستندسازی آن اقدام و با تدوین تدابیر و تمهیدات علمی و ساختاری برای ارتقای بیش از پیش ایمنی تاسیسات و تجهیزات فرآیندی ان‌شاءالله شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

منبع اصلی [۱]