- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

۳۵۰۰ کیلومتر از لوله‌های طرح ۲۸ مخزن را شرکت‌های ایرانی می‌سازند

۳۵۰۰ کیلومتر از لوله‌های طرح ۲۸ مخزن را شرکت‌های ایرانی می‌سازند

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ۳۵۰۰ کیلومتر از لوله‌های مورد نیاز طرح ۲۸ مخزن را شرکت‌های بزرگ ایرانی می‌سازند.

به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی اعلام کرد که برای اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن افزون بر ۵۰۰۰ کیلومتر انواع لوله مورد نیاز است که تاکنون ۳۵۰۰ کیلومتر از آن در برنامه تولید سازندگان داخلی قرار گرفته و قرارداد ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر لوله قطعی شده است.

وی افزود: در این زمینه طی ارزیابی شرکت‌های توانمند داخلی، تاکنون شرکت‌های لوله­‌سازی اسفراین، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، لوله‌سازی اهواز و لوله­‌سازی ساوه برای ساخت لوله‌های مورد نیاز این طرح ملی در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: در طرح توسعه ۲۸ مخزن، حجم زیادی از کالاهای مورد نیاز متعلق به لوله‌های درون چاهی و روسطحی اختصاص یافته و از این نظر زمینه مناسبی برای افزایش تولید شرکت‌های لوله‌سازی و فولادسازی فراهم شده است.

محمدی گفت: لوله‌های روسطحی و درون چاهی مورد این طرح در دو بخش لوله­‌های بدون درز و لوله‌های درزدار تقسیم‌بندی می‌­شود و ویژگی‌های لوله‌ها به شرکت‌های داخلی ارائه شده است تا در قالب همکاری مطلوب آنها را بسازند و نیازهای صنعت نفت را پاسخ دهند.

وی با اشاره به اولویت این شرکت برای حمایت‌ از ساخت داخل، تصریح کرد: مناطق نفت‌خیز جنوب در سال‌های اخیر توان خود را برای ارتقای دانش فنی و سطح کیفی سازندگان داخلی ب‌ کار بسته و در سالی که به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است این رویه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

 

منبع اصلی [۱]