- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

شبکه برق منطقه عملیاتی لاوان ساماندهی شد

شبکه برق منطقه عملیاتی لاوان ساماندهی شد

پروژه ساماندهی شبکه برق ساکنان جزیره لاوان همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت فلات قاره ایران و با همت و تلاش متخصصان این شرکت با موفقیت اجرا شد.

به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، پس از بررسی، بازدیدهای میدانی و مطالعات کارشناسان واحد تعمیرات برق مشخص شد طراحی و اجرای شبکه توزیع برق مردم دهکده لاوان در یک دهه گذشته براساس نیاز و مصرف آن برهه از زمان تأمین شده و اکنون بر اثر آبادانی و رونق جزیره و متناسب با افزایش جمعیت و توسعه فیزیکی ابنیه‌های مسکونی و تجاری، انشعاب‌های برق افزایش خیره‌کننده‌ای داشته است.

با بهبود اوضاع اقتصادی اهالی جزیره و ارتقای سطح زندگی، بهره‌مندی از وسایل الکتریکی بیشتر و سبب افزایش مصرف برق شده و همین موضوع سبب خاموشی نیروگاه‌ها و قطع چندباره برق شده بود.

با توجه به اهمیت موضوع ساماندهی شبکه برق ساکنان دهکده در دستور کار واحدهای تعمیراتی و عملیاتی شرکت نفت فلات قاره قرار گرفت و پس از هماهنگی و برگزاری نشست‌های پرشمار میان مسئولان واحدها و بررسی ابعاد پروژه، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

ابتدا واحد نوسازی و تعمیرات برق منطقه، طبق برنامه در فاز نخست اقدام به اجرای پروژه دو مداره‌سازی خطی انتقال برق دهکده کرد تا امکان انتقال توان الکتریکی مناسب با مصرف برق از طریق دو شبکه خط انتقال برق مجزا فراهم شود.

سپس در فاز دوم تقویت پست‌های برق و بریکر تابلوهای توزیع و اصلاح خطوط توزیع برق فشار ضعیف دهکده عملیاتی شد که به‌دلیل پایین بودن توان ترانس و ضعیف بودن خطوط توزیع و ازدیاد انشعابات برق سبب افت ولتاژ برق مشترکان می‌شد. دو دستگاه ترانس پست برق توزیع، تعویض و ترانس با توان مناسب با برق مصرفی جایگزین و نسبت به توان افزایش یافته پست‌های برق، بریکر اصلی تابلوها و بریکر خطوط انشعابی از تابلوها تعویض و شبکه توزیع برق اصلاح شد.

ارزش تقریبی تجهیزات و یراق‌آلات استفاده‌شده در فاز نخست این پروژه حدود ۴۵۰ میلیون تومان و در فاز دوم حدود ۴۷۰ میلیون تومان است و این پروژه هادی با صرف ۱۷۰ ساعت کار مفید از تاریخ ۲۷ بهمن به‌مدت هفت روز کاری به سرانجام رسید.

شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه لاوان همواره نگاهی ویژه به موضوع مسئولیت اجتماعی خود داشته و در همین باره خدمات قابل توجهی از قبیل تأمین آب و برق رایگان، خدمات درمانی و فرهنگی، تردد و حمل‌ونقل هوایی و دریایی به اهالی خوب و خونگرم جزیره لاوان را در برنامه کاری خود دارد و با وجود محدودیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارد همه تلاش و توان خود را در این زمینه به‌کار گرفته است.

منبع اصلی [۱]