- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

کاهش مقدار ریسک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

کاهش مقدار ریسک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

مدیر ریسک شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از کاهش رقم ریسک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از ۱.۳۵ به ۱.۲ در روندی دو ساله خبر داد و گفت: اگر با همین روند پیش برویم می‌توانیم تا دو سال آینده به مقدار ریسک ۱.۱ برسیم.

به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، مهدی علیزاده در این باره اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیمه پالایشگاه، بیمه‌نامه درمانی کارکنان را مطالعه کردیم و متوجه شدیم نوع قرارداد آن، با آیین‌نامه‌ بیمه‌ مرکزی مغایرت دارد و این موضوع به ضرر شرکت و کارکنان است.

وی تأکید کرد: در این وضع موضوعات را اصلاح کردیم و ضمن اعلام موارد اصلاحی به بیمه‌گر، قراردادی جدید بر اساس دیدگاه‌های کارشناسی ما امضا شد و توانستیم قرارداد را تا جای ممکن بدون قید و شرط کنیم.

مدیر ریسک شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس افزود: در بیمه‌ اموال شرکت نیز نرخ ریسک پالایشگاه و همچنین نسخه‌ پیش‌نویسی که برای همه‌ پالایشگاه‌های کشور از سوی بیمه‌گر و در شرایط غیرتحریمی و به زبان لاتین نوشته شده بود، توجه‌مان را جلب کرد و تلاش کردیم نواقص موجود در آن را برطرف کنیم.

علیزاده با بیان این‌که نرخ ریسک در هزینه‌ بیمه بسیار تأثیرگذار است، تشریح کرد: هرچه نرخ ریسک پایین‌تر بیاید حق بیمه‌ پرداختی نیز کاهش می‌یابد.

وی درباره نرخ ریسک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: نرخ ریسک پالایشگاه در سال ۱۳۹۶، ۱.۳۵ بود که توانستیم آن را در ماه‌های پایانی سال ۹۷ به ۱.۳ برسانیم و در سال ۹۸ نیز با حفظ همین رویکرد، تلاش خود را بیشتر کردیم و توانستیم رقم ریسک را از ۱.۳ به ۱.۲۵ برسانیم.

مدیر ریسک شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با اشاره به اینکه کاهش ریسک تنها مبتنی بر فعالیت مدیریت ریسک نیست، تأکید کرد: کار ما معرفی کامل مجموعه اقدام‌های اصولی در سطح پالایشگاه به بیمه‌گر است و این روند نزولی ریسک نتیجه‌ تلاش بی‌وقفه و زحمات و اقدام‌های همکارانمان در حوزه‌های مختلف است.

علیزاده تأکید کرد: در پایان پارسال نیز رقم ریسک پالایشگاه را به ۱.۲ رساندیم و اگر با همین روند پیش برویم می‌توانیم تا دو سال آینده به رقم ریسک ۱.۱ برسیم که در نوع خود اقدامی مهم در جوان‌ترین پالایشگاه کشور است.

منبع اصلی [۱]