- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

ساخت اَبَربندر صنعتی چندمنظوره در برزیل برای تقویت تجارت با آسیا


یک مجتمع بندری بزرگ توسط برزیل ساخته می‌شود تا باعث تسهیل تجارت با آسیا که بازار اصلی آن است گردد. این بندر مدرن‌ترین بندر آمریکای جنوبی خواهد بود و در اواخر سال ۲۰۲۳ افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار به نقل از راشاتودی، یک مجتمع بندری بزرگ توسط برزیل ساخته می‌شود تا باعث تسهیل تجارت با آسیا که بازار اصلی آن است گردد. این بندر مدرن‌ترین بندر آمریکای جنوبی خواهد بود و در اواخر سال ۲۰۲۳ افتتاح می‌شود.

این مجموعه ۱۸۰۰ هکتاری، که پورتو سنترال نامیده می‌شود، در شهر ساحلی رئیس‌جمهور کندی، در ایالت جنوب شرقی اسپیریتوسانتو، در مرز با ایالت همسایه ریو دوژانیرو واقع شده است.

در این هفته، مدیر کل پورتو سنترال، خوزه ماریا نوائز، از شرکت‌های چینی برای پیوستن به این پروژه و استفاده از این بندر دعوت کرد و گفت: آسیا، خصوصاً چین بزرگترین شریک تجاری برزیل است، و این جریان تجارت بین‌المللی، که عمدتاً شامل صادرات کالاهایی از برزیل به آسیا و واردات محصولات صنعتی از آسیا به برزیل است، به کشتی‌های بزرگی احتیاج دارد.

هم‌اکنون بندرگاه‌های معدودی در برزیل وجود دارند که قادر به بارگیری کشتی‌های بزرگ جهان هستند. نوائز توضیح داد که این ویژگی متفاوت پروژه پورتو سنترال است، که قادر به پذیرفتن بزرگترین کشتی‌های جهان، در هر سطح، در هر پایانه بندری است.

منبع:خبرگزاری مهر