- پرتال رسمی خبر رسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران - https://www.apchen.com -

اتحاد نفتی واشنگتن-ریاض شکل می گیرد؟

 وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که اتحاد واشنگتن و ریاض یکی از ایده‌های در حال بررسی است.
اتحاد نفتی واشنگتن-ریاض شکل می گیرد؟
دن برویلت در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که ایجاد اتحاد نفتی بین ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی یکی از ایده‌های بسیاری است که توسط سیاست‌گذاران ایالات متحده مطرح شده است، اما مشخص نیست که این اتحاد به عنوان پیشنهادی رسمی مطرح شود یا خیر.
وی افزود: نمی‌دانم این طرح به طور رسمی به عنوان بخشی از روند سیاست عمومی کشور مطرح خواهد شد یا خیر.

وزیر انرژی آمریکا تصریح کرد: هیچ‌گونه تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه در گزارشی اظهار کرد که مقام‌های وزارت انرژی به دنبال متقاعد کردن دولت ترامپ برای فشار آوردن به عربستان برای قطع همکاری با سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و همکاری با ایالات متحده برای ایجاد ثبات در قیمت‌ها هستند.

قیمت نفت‌خام در طول دو هفته گذشته بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. در این مدت عربستان و روسیه جنگ قیمتی را آغاز کردند و ازسوی دیگر همه‌گیری ویروس کرونا هم سبب تضعیف شدید تقاضا شده است، نفت خام آمریکا روز دوشنبه (چهارم فروردین‌ماه) با قیمتی حدود ۲۲ دلار برای هر بشکه معامله شد.

اتحاد نفتی واشنگتن-ریاض شکل می گیرد؟
دولت ترامپ بزودی نماینده انرژی ویژه‌ای از وزارت انرژی آمریکا را برای بهبود گفت‌وگوهای بین دو کشور، برای حداقل چند ماه، به عربستان می‌فرستد.

یک مقام وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دولت ترامپ روز دوشنبه (چهارم فروردین‌ماه) ویکتوریا کوتز را به عنوان نماینده ویژه انرژی این کشور در عربستان منصوب کرده است.

برویلت گفت: دولت در آینده به صورت دیپلماتیک در بازارهای نفت شرکت خواهد کرد.

وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد که با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های این کشور برای ایجاد این تغییر همکاری خواهد کرد.