تهران
کد خبر:69816
پ

گزیده‌های نفتی هفته

تبیین دستاوردهای صنعت نفت از سوی وزیر نفت همزمان با دهه فجر، اعلام برگزاری چهاردهمین نمایشگاه ایران‌پلاست در هفته آینده، برگزاری دو نشست JTC و JMC و رسیدن قیمت نفت به بالاترین رقم در یک‌سال اخیر را می..

گزیده‌های نفتی هفته

تبیین دستاوردهای صنعت نفت از سوی وزیر نفت همزمان با دهه فجر، اعلام برگزاری چهاردهمین نمایشگاه ایران‌پلاست در هفته آینده، برگزاری دو نشست JTC و JMC و رسیدن قیمت نفت به بالاترین رقم در یک‌سال اخیر را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

نفت: صنعت نفت این هفته پس از پشت سر گذاشتن دو رویداد مهم نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و کنگره نفت و نیرو آرام گذشت. وزیر نفت نخستین روز این هفته ساعاتی پس از دیدار و گفت‌وگو با رضا اردکانیان، وزیر نیرو به‌منظور هماهنگی در زمینه تأمین پایدار گاز و برق به صدا و سیما رفت و با تبیین دستاوردهای صنعت نفت اعلام کرد: تولید نفت کشور پس از پیروزی انقلاب روزانه حدود ۴ میلیون بشکه کاهش یافت و به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در فروردین‌ماه سال ۵۸ رسید؛ که این کاهش را قبول ندارم. وزیر نفت همچنین این هفته افزون بر شرکت در نشست شورای اقتصاد مقاومتی و بازدید از واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی شماره یک اهواز، با اعضای هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی (اَپک) دیدار و گفت‌وگو کرد.

پتروشیمی: چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با حضور ۲۰۰ شرکت داخلی در چهار گروه کالایی و ۲۵۰ بازرگان خارجی ۱۹ تا ۲۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. ایران پلاست بزرگترین رویداد در بخش پایین‌دستی نفت است. از دیگر اخبار بخش پتروشیمی در هفته جاری می‌توان به بازدید بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در منطقه مکران، خاموش شدن مشعل پتروشیمی نوری و افزایش ۶ درصدی تولید محصولات پتروشیمی در ۱۰ ماهه امسال اشاره کرد. صنعت پتروشیمی همچنین این هفته در غم از دست دادن حسن بیگی، پیشکسوت صنعت پتروشیمی به سوگ نشست.

بین الملل: چهل و هشتمین نشست کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) و بیست و ششمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک (JMMC) این هفته برگزار شد. محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک همسو با این نشست‌ها اظهار امیدواری کرد که سال ۲۰۲۱ سالی مطلوب برای شرایط تقاضای نفت در بازارهای جهانی باشد. وودمکنزی هم این هفته بر خلاف رویترز که از احیای کُند نفت با عرضه واکسن‌های کرونا نوشت، اعلام کرد: تقاضای جهانی نفت خام با توزیع واکسن و بهبود اوضاع اقتصادی افزایش می‌یابد. قیمت نفت اما این هفته با رسیدن به مرز ۶۰ دلار به بالاترین قیمت در یک‌سال اخیر رسید. اعلام آمادگی پالایشگاه‌های هند برای خرید نفت خام ایران و اعلام انفجار در پتروشیمی حیفا از سوی رسانه‌های صهیونیستی از دیگر اخبار بخش بین‌الملل در هفته جاری بوده است.

پیشنهاد هفته: «زنگنه نبود صادرات نفت ایران به صفر می‌رسید» عنوان مطلبی است که به پستی و بلندی‌های صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در دوران تحریم پرداخته است؛ مطالعه آن را از دست ندهید. همچنین به مناسبت ۴۲سالگی انقلاب، گزارش‌هایی ناظر بر عملکرد بخش‌های مختلف صنعت نفت با عناوین «احیای تجارت جهانی فرآورده در خط مقدم جنگ اقتصادی» و «مرور اهم فعالیت‌های نفت در مسیر توسعه» منتشر شده است که خواندن آن‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.

منبع اصلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید