تهران
کد خبر:77513
پ

گزیده‌های نفتی هفته

صنعت نفت در سوگ، توصیه زنگنه به دولت سیزدهم، نشست بدون نتیجه اوپک پلاس و امضای قرارداد کک سوزنی را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.
صنعت نفت در سوگ: انفجار خط لوله انتقال نفت چشمه‌خوش ب..

گزیده‌های نفتی هفته

صنعت نفت در سوگ، توصیه زنگنه به دولت سیزدهم، نشست بدون نتیجه اوپک پلاس و امضای قرارداد کک سوزنی را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

صنعت نفت در سوگ: انفجار خط لوله انتقال نفت چشمه‌خوش به اهواز در میانه هفته پیش (سه‌شنبه، ۱۵ تیرماه) صنعت نفت را داغدار کرد. متاسفانه در این حادثه دردناک بهمن ایوبی، جانشین رئیس منطقه بهره‌برداری چشمه‌خوش، دهلران، سرکان و ماله کوه، مهران تنگستانی، مسئول پروژه مهندسی بهره‌برداری سرکان و محمد رشیدی از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران جان خود را از دست دادند. بیژن زنگنه، وزیر نفت دقایقی پس از وقوع این حادثه ضمن اظهار تسلیت به خانواده و همکاران درگذشتگان، در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خواستار انجام اقدام‌های فوری برای رسیدگی به دیگر آسیب‌دیدگان شد. مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم در کنار جمعی از مدیران صنعت نفت در پیام‌های جداگانه درگذشت کارکنان خدوم صنعت نفت را تسلیت گفتند.

آرزو و توصیه «زنگنه»: بیژن زنگنه، وزیر نفت این هفته در گفت‌وگویی که در حاشیه نشست اوپک و اوپک پلاس انجام شد از آرزوهایش برای ایران گفت و خود را در نرسیدن به ایران آرمانی به سهم خود مسئول دانست. او گفت از هیچ کمکی به دولت سیزدهم دریغ نخواهد کرد. زنگنه در این گفت‌وگو از بازگشت ایران به بازار نفت به‌عنوان اولویت خارجی وزارت نفت دولت آینده و از تأمین سوخت برای مردم به‌عنوان اولویت داخلی نام برد. او گفت هیچ گزینه‌ای به دولت آقای رئیسی برای وزارت نفت پیشنهاد نداده است و تأکید کرد که شرایط کشور اکنون فوق‌العاده سخت است و همه باید کمک کنیم تا فشارها به مردم به حداقل ممکن برسد.

اوپک پلاس و نشستی بدون نتیجه: هجدهمین نشست اوپک پلاس بامداد نخستین روز هفته (۱۲ تیرماه) به دلیل مخالفت امارات با شرایط توافق اوپک پلاس بدون نتیجه به پایان رسید نشستی که از عصر جمعه (۱۱ تیرماه) آغاز شده بود. بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از پایان این نشست، دلیل طولانی شدن آن را اختلاف میان اعضا بر سر سهمیه دانست و درباره بازگشت نفت ایران به بازار هم گفت: در این نشست موضع ایران را اعلام و تأکید کردم ما در حداقل زمان ممکن به بازار برمی‌گردیم. نشست ۱۴ تیرماه اوپک پلاس هم به دلیل متقاعد نشدن امارات برگزار نشد و هیچ تاریخی هم برای برگزاری نشست جدید اوپک پلاس اعلام نشد. قیمت نفت پس از به بن‌بست رسیدن این نشست افزایش یافت و برنت از ۷۷ دلار گذشت. کاخ سفید همسو با نشست بدون نتیجه ائتلاف اوپک پلاس اعلام کرد که ایالات متحده از نزدیک مذاکرات را رصد می‌کند و گفت‌وگوهای سطح بالایی با مقام‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی داشته است. قیمت نفت اما در ادامه هفته بار دیگر وارد کانال ۷۵ دلار شد.

کک سوزنی و اعتماد به داخل: قرارداد دانش فنی و مهندسی پروژه تولید کک سوزنی این هفته بین پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و پژوهشگاه صنعت نفت با هدف تولید سالانه ۹۰ هزار تن کک سوزنی امضا شد. غلامحسین رمضان‌پور، مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در آیین امضای این قرارداد عنوان کرد: پروژه تولید کک سوزنی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند طبق پیش‌بینی تا ابتدای سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد. جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز در این آیین گفت: این پروژه فارغ از ابعاد اقتصادی، علمی و فنی، برای پژوهشگاه صنعت نفت به‌دلیل اعتماد مدیران به توانمندی نیروهای داخلی بسیار با اهمیت است. کک سوزنی از محصولاتی است که از سوی آمریکا تحریم شده است. از دیگر اخبار پخش و پالایش در هفته جاری تأکید کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر تأمین فرآورده‌های نفتی و بنزین در کشور بدون هیچ مشکلی بوده است.

 

منبع اصلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید