تهران
کد خبر:93340
پ

کمبود نقدینگی مرغداران/ ۳ پیشنهاد برای تأمین مالی تولید‌کنندگان‌ مرغ‌

حبیب اسدالله نژاد در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار، درباره مشکلات تولید کنندگان مرغ اعلام کرد: تولید کنندگان مرغ کمبود نقدینگی دارند و ضرورت دارد دولت با قید فوریت مشکل آنها را برطرف کند.‌ رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان پیشنهاداتی در این باره افزود: دولت می تواند به سه طریق این کار را انجام دهد نخست […]


حبیب اسدالله نژاد در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار، درباره مشکلات تولید کنندگان مرغ اعلام کرد: تولید کنندگان مرغ کمبود نقدینگی دارند و ضرورت دارد دولت با قید فوریت مشکل آنها را برطرف کند.‌

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان پیشنهاداتی در این باره افزود: دولت می تواند به سه طریق این کار را انجام دهد نخست اینکه کارت اعتباری به تولید کنندگان بدهد؛ دوم‌ نقدینگی به سامانه بازارگاه تزریق کند و سوم‌ قراردادی سه جانبه با تشکل، وارد کننده و مرغدار منعقد کند.

وی با بیان اینکه انعقاد قرارداد سه جانبه مناسب‌تر است، گفت:  در این روش مرغدار از محل فروش تولیدات خود می‌تواند پول نهاده ها را بپردازد.

اسدالله نژاد تصریح کرد: پس از اصلاح یارانه ها، قیمت نهاده‌هایی که در مرغداری استفاده می شود ۵ برابر شده‌ و نیاز به نقدینگی هم به همین نسبت بالا رفته است، اکنون یک مرغداری ۲۰ هزار تایی، در یک دوره به ۱٫۸ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد.

وی افزود: همچنین قیمت یک کیلو ذرت از ۱۹۰۰ به ۱۱۳۰۰ تومان و یک کیلو سویا از ۳۲۰۰ به ۱۶۳۰۰ تومان افزایش یافته است.

به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی هنوز دستورالعمل دریافت تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ نشده است و حتی اگر امروز هم ابلاغ شود فرایند دریافت آن حداقل یک ماه طول می‌کشد در حالی که ۱۵ روز است مرغداران نهاده خود را با ارز نیمایی دریافت می‌کنند.

‌اسدالله نژاد در‌باره اینکه آیا میزان جوجه ریزی در مرغداری ها کمتر شده است؟ گفت: مرغداران نیاز به نقدینگی دارند و در صورتی که تامین نشود احتمال کاهش جوجه‌ریزی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری؛ روز گذشته معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ۱۶ هزار میلیارد ریال برای تامین نقدینگی تولید کنندگان اختصاص یافته که می توانند برای دریافت به بانک کشاورزی مراجعه کنند.  

منبع : خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید