تهران
کد خبر:57204
پ
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خبر داد:

کلاهبرداری ۴ میلیارد ریالی از ۷ هزار شهروند توسط متصدی پمپ بنزین

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از کشف باند کلاهبرداری با استفاده از دستگاه کارت‌خوان به ارزش ۴ میلیارد ریال و دستگیری پنج نفر، خبر داد. مسعود خرم نیا اظهار داشت: در پی پرونده های واصله در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در سطح استان رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا استان آذربایجان غربی قرار […]

کلاهبرداری ۴ میلیارد ریالی از ۷ هزار شهروند توسط متصدی پمپ بنزین

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از کشف باند کلاهبرداری با استفاده از دستگاه کارت‌خوان به ارزش ۴ میلیارد ریال و دستگیری پنج نفر، خبر داد.

مسعود خرم نیا اظهار داشت: در پی پرونده های واصله در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در سطح استان رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها و اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد تمام مالباختگان به یکی از پمپ بنزین های سطح شهر مراجعه و کارت بانکی خود را جهت پرداخت وجه، در اختیار متصدی پمپ بنزین قرار داده و یکی از متصدیان به صورت حرفه ای اقدام به کپی برداری و با استفاده از دستگاه کارت‌خوان اطلاعات کارت بانکی ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از مراجعان، انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغ ۴ میلیارد ریال از حساب مالباختگان به صورت خرید از دستگاه پوز در استان های دیگر برداشت شده است، تصریح کرد : در این رابطه ۵ نفر از اعضای باند در استان‌های مختلف شناسایی و پس از دستگیری با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی استان اعلام کرد: اکثر مشکلات در این خصوص ناشی از افشای رمز توسط صاحبان کارت‌های بانکی است و در هنگام خرید، عملیات پرداخت باید توسط خود مشتریان صورت گرفته و فروشندگان موظفند دستگاه کارت‌خوان را در اختیار و دید مشتریان قرار دهند.

منبع
ایلنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید