تهران
کد خبر:34930
پ

چین و روسیه دلارهای نفتی را کنار می‌گذارند

یک بانک دانمارکی پیش‌بینی کرد که چین و روسیه از سال آینده میلادی استفاده از دلار در معاملات نفتی را کاهش می‌دهند. ساکسو بانک دانمارک پیش‌بینی کرد چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، از سال ۲۰۱۸ میلادی به تدریج استفاده از ارز ملی خود (یوان) برای پرداخت قیمت نفت را افزایش می‌دهد. از سوی […]

چین و روسیه دلارهای نفتی را کنار می‌گذارند

یک بانک دانمارکی پیش‌بینی کرد که چین و روسیه از سال آینده میلادی استفاده از دلار در معاملات نفتی را کاهش می‌دهند.

ساکسو بانک دانمارک پیش‌بینی کرد چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، از سال ۲۰۱۸ میلادی به تدریج استفاده از ارز ملی خود (یوان) برای پرداخت قیمت نفت را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، روسیه که بزرگترین صادرکننده نفت به چین به شمار می‌آید، برای پذیرش یوان و کنار گذاشتن دلار آمریکا در معاملات خود با چین، تمایل دارد.

در گزارش ساسکو بانک آمده است: چین اکنون بزرگترین واردکننده نفت جهان است و بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت مشتاق هستند که به قراردادهای مبتنی بر یوان گرایش یابند؛ با کاهش تدریجی قدرت و تأثیر جهانی آمریکا از یک سو و با کامیابی کلی معاملات آتی مبتنی بر یوان از سوی دیگر، تصمیم بورس کالای شانگهای برای آغاز معاملات آتی نفت مبتنی بر یوان، یک رویگردانی موفق از وابستگی به دلار به شمار می‌آید.

این بانک پیش‌بینی کرد که قرارداد آتی نفت مبتنی بر یوان، تحولی با پیامدهای سیاسی و مالی عظیم خواهد بود.

حجم معاملات شاخص دبلیو تی آی آمریکا و شاخص برنت دریای شمال، در مجموع معادل دو میلیارد بشکه در روز و ۲۰ برابر تقاضای روزانه نفت جهان است. با این همه، طبق اعلام ساکسو بانک، شاخص دبلیو تی آی آمریکا در حال از دست دادن جایگاه خود در بازار نفت است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید