تهران
کد خبر:83930
پ

چالش بایدن برای حل مشکل قیمت بنزین در آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، جنیفر گرانهولم روز دوشنبه (۱۷ آبان‎ماه) اعلام کرد که احتمال دارد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا این هفته به روند افزایشی قیمت بنزین رسیدگی کند. وی افزود: بی‌شک رئیس‌جمهوری با وجود ابزارهای محدودش در حال بررسی گزینه‌های ممکن برای حل مشکل قیمت بنزین در جایگاه‌های عرضه است، زیرا شرایط بازارهای جهانی و […]

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، جنیفر گرانهولم روز دوشنبه (۱۷ آبان‎ماه) اعلام کرد که احتمال دارد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا این هفته به روند افزایشی قیمت بنزین رسیدگی کند.

وی افزود: بی‌شک رئیس‌جمهوری با وجود ابزارهای محدودش در حال بررسی گزینه‌های ممکن برای حل مشکل قیمت بنزین در جایگاه‌های عرضه است، زیرا شرایط بازارهای جهانی و قیمت نفت خام تعیین‌کننده قیمت سوخت است.

وزیر انرژی آمریکا بدون ارائه جزئیاتی در این باره گفت: احتمال دارد این هفته اطلاعیه‌ای منتشر شود.

بایدن روز شنبه (۱۵ آبان‌ماه) و پس از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) درخواست‌های آمریکا برای تولید بیشتر نفت خام را رد کردند، گفته بود: دولتش راه‌هایی برای مقابله با قیمت‌های بالای نفت دارد.

قیمت نفت اکنون در سطوح بالای ۸۰ دلار برای هر بشکه معامله می‌شود و این موضوع سبب افزایش قیمت بنزین برای مصرف‌کنندگان شده است.

در حالی که لایحه زیرساختی که در آمریکا به‌تازگی تصویب شده، شامل طیف وسیعی از تلاش‌ها با هدف دور شدن از مصرف نفت و دیگر سوخت‌های فسیلی در درازمدت است، گرانهولم تصریح کرد: بایدن نمی‌خواهد افزایش قیمت بنزین، نفت مورد نیاز برای گرمایش و… به شهروندان آمریکایی آسیب بزند، به همین دلیل خواستار افزایش عرضه است.

وزیر انرژی آمریکا گفت: اوپک بخش عمده عرضه نفت جهان را در اختیار دارد و بایدن خواهان افزایش جهانی عرضه نفت خام است.

بایدن می‌تواند اجازه برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خام ایالات متحده آمریکا را که در مجموعه‌ای از حفره‌های زمینی در سواحل ایالت‌های تگزاس و لوئیزیانا نگهداری می‌شوند، صادر کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید