تهران
کد خبر:57303
پ

پیش بینی نفت ۴۸ دلاری در سال ۲۰۲۱

چند هفته پس از اینکه شرکت‌های بریتیش پترولیوم و شل دورنمای بلندمدت قیمت نفت را پایین آوردند، شرکت انی هم پیش بینی خود از قیمت نفت بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ را کاهش داد. به نقل از اویل پرایس، شرکت نفت انی ایتالیا پیش بینی بلند مدت خود را برای قیمت نفت پایین آورد و […]

پیش بینی نفت 48 دلاری در سال 2021

چند هفته پس از اینکه شرکت‌های بریتیش پترولیوم و شل دورنمای بلندمدت قیمت نفت را پایین آوردند، شرکت انی هم پیش بینی خود از قیمت نفت بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ را کاهش داد.

به نقل از اویل پرایس، شرکت نفت انی ایتالیا پیش بینی بلند مدت خود را برای قیمت نفت پایین آورد و اعلام کرد همه گیری ویروس کرونا تاثیر ماندگاری بر اقتصاد جهان و صنعت انرژی خواهد داشت.

چند هفته پس از اینکه شرکت‌های بریتیش پترولیوم و شل دورنمای بلندمدت قیمت نفت را پایین آوردند، شرکت انی هم پیش بینی خود از قیمت نفت بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ را کاهش داد.

شرکت انی پیش بینی می کند قیمت نفت خام برنت در ۲۰۲۳ حدود ۶۰ دلار در هر بشکه باشد در حالیکه قبلا این رقم را ۷۰ دلار در هر بشکه اعلام کرد. انتظار می رود قیمت نفت خام برنت بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به ترتیب برابر با ۴۰، ۴۸ و ۵۵ دلار در هر بشکه باشد. این شرکت قبلاً قیمت ۴۵، ۵۵ و ۷۰ دلار در هر بشکه را پیش بینی کرده بود.

این شرکت ایتالیایی علاوه بر پایین آوردن دورنمای قیمت نفت، اعلام کرد همچنان به قول خود برای کاهش مصرف کربن پایبند است و تلاش خود را برای انتقال انرژی تسریع می‌کند.

کلادیو دسکالزی، مدیرعامل شرکت انی گفت: « ما  علیرغم تاثیرات ماندگار همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان وشرایط اقتصادی شرکت، بر استراتژی خود جهت پیشگام بودن در روند کربن زدایی تأکید می‌کنیم و در حال بررسی نحوه سرعت بخشیدن به طرح هایمان هستیم».

وی اشاره کرد:« این تغییر به شرکت ما اجازه می دهد یک برنامه متعادل تر داشته باشد و آسیب پذیری ما را در برابر بی ثباتی های قیمت هیدروکربن پایین می آورد. هدف ما رسیدن به ثبات و سوددهی است و در این جهت پیش می رویم».

بریتیش پترولیوم ماه گذشته هشدار داد دورنمای متوسط قیمت نفت خام برنت بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۵۰ برابر با ۵۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید