تهران
کد خبر:97371
پ

پایان لوله‌گذاری دریایی نخستین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی

عملیات لوله‌گذاری دریایی خط انتقال گاز نخستین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی در خلیج فارس تکمیل شد. به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عملیات لوله‌گذاری خط انتقال گاز موقعیت دریایی سکوی ۱۱B از فاز ۱۱ پارس جنوبی که با استقرار شناور لوله‌گذار سی‌مستر از ششم مردادماه آغاز شده بود، روز جمعه (۲۱ مردادماه) […]

عملیات لوله‌گذاری دریایی خط انتقال گاز نخستین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی در خلیج فارس تکمیل شد.

به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عملیات لوله‌گذاری خط انتقال گاز موقعیت دریایی سکوی ۱۱B از فاز ۱۱ پارس جنوبی که با استقرار شناور لوله‌گذار سی‌مستر از ششم مردادماه آغاز شده بود، روز جمعه (۲۱ مردادماه) پایان یافت.

این عملیات شامل یک رشته خط لوله ۳۲ اینچ دریایی گاز ترش و یک رشته خط لوله ۴.۵ اینچ تزریق منواتیلن گلایکول به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر است که از طریق اتصال در کیلومتر ۱۸ خط لوله دریایی سکوی دریایی ۱۲C از فاز ۱۲ پارس جنوبی، وظیفه انتقال گاز ترش سکوی ۱۱B را به پالایشگاه خشکی بر عهده دارد.

هدف از اجرای این خط لوله، انتقال روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز تولیدی سکوی ۱۱B پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی فاز ۱۲ در منطقه پارس ۲ کنگان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، افزون بر بخش لوله‌گذاری دریایی، شرح کار مرحله نخست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، نصب جکت، انتقال و نصب عرشه سکوی ۱۲C به موقعیت ۱۱B، حفاری و تکمیل چهار حلقه چاه است که با اجرای آن ظرفیت تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به میزان روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید