تهران
کد خبر:72319
پ

ونزوئلا از استفاده گسترده واکسن کوبایی علیه کرونا از ماه ژوئیه خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری از خبرگزاری اروپاپرس ، مادورو در یک سخنرانی برای تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت :در ماه ژوئیه (مرداد) و با آزمایشات بالینی از قبل انجام گرفته در ماه آوریل( فروردین ) به واکسیناسیون گسترده با واکسن عبدالا و سوبرانا ۰۲ که هر دوی آنها کوبایی هستند ، خواهیم پرداخت . […]


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری از خبرگزاری اروپاپرس ، مادورو در یک سخنرانی برای تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت :در ماه ژوئیه (مرداد) و با آزمایشات بالینی از قبل انجام گرفته در ماه آوریل( فروردین ) به واکسیناسیون گسترده با واکسن عبدالا و سوبرانا ۰۲ که هر دوی آنها کوبایی هستند ، خواهیم پرداخت .

وی تاکید کرد :ما به دنبال دیگر واکسن های جالب ، ایمن ، اثبات شده و تایید شده علمی‌ از سوی مقامات بهداشتی ونزوئلایی هستیم.

ونزوئلا که چند روز پیش اعلام کرد به دلیل مشکلاتی که واکسن آسترازنکا در برخی‌ کشورها ایجاد کرده ، اجازه استفاده از آن در کشور را نمی‌ دهد ، تاکنون از واکسن روسی اسپوتنیک وی که رئیس جمهوری شخصا خود را با آن ایمن سازی کرده ، استفاده می‌ کند .

«سیرو اوگارته» مدیر بخش اورژانس سازمان بهداشت پان آمریکایی ، از سوی خود این هفته گفته بود که ونزوئلا از طریق پروژه کوواکس ، به واکسن آسترازنکا که در کره جنوبی تولید می‌ شود و عوارض جانبی ارائه نداده است ، دسترسی خواهد داشت .

مادورو اشاره کرد که قبلا به طرح کوواکس که از سوی سازمان های مختلف از جمله سازمان بهداشت جهانی‌ ترویج یافته ، اعلام کرده که ونزوئلا خواهان آزاد شدن پول توقیف شده در بانک انگلیس است تا با آن درمان ها علیه ویروس کرونا را خریداری کند .

مقامات ونزوئلایی در آخرین گزارش خود از ۸۰۰ مورد ابتلای جدید به بیماری کرونا و فوت ۱۰ نفر خبر دادند .در مجموع ، ۱۵۳ هزار و ۵۱۵ نفر بیمار شدند که ۹۳ درصد آنها بهبود یافتند در حالی‌ که یک هزار و ۵۲۱ نفر فوت کردند.
منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید