تهران
کد خبر:60796
پ

وزیر انرژی روسیه: نفت بدون توافق اوپک پلاس به ۱۰ دلار سقوط می‌کرد

وزیر انرژی روسیه با اشاره به نقش موثر اوپک پلاس در تثبیت بازار نفت، اعلام کرد کشورش به این گروه پیشنهاد خواهد کرد به احیای تقاضای جهانی برای نفت که اکنون به سطح ۹۰ درصد پیش از بحران کووید ۱۹ رسیده است، واکنش نشان دهد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری، الکساندر نواک گفت: ما امیدواریم […]

وزیر انرژی روسیه با اشاره به نقش موثر اوپک پلاس در تثبیت بازار نفت، اعلام کرد کشورش به این گروه پیشنهاد خواهد کرد به احیای تقاضای جهانی برای نفت که اکنون به سطح ۹۰ درصد پیش از بحران کووید ۱۹ رسیده است، واکنش نشان دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری، الکساندر نواک گفت: ما امیدواریم روند احیای تقاضا سریع باشد و پیشنهاد خواهیم کرد تحت توافق اوپک پلاس به آن واکنش نشان داده شود.

خبرگزاری تاس به نقل از نواک که در یک نشست آنلاین درباره صنعت نفت و گاز روسیه صحبت می کرد، نوشت: مسکو امیدوار است روند احیای تقاضا سریعتر باشد و اوپک پلاس به آن واکنش نشان دهد.

وزیر انرژی روسیه پیش بینی کرده که تقاضای جهانی برای نفت در مقطعی در سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از شیوع پاندمی ویروس کرونا بازخواهد گشت.

وی گفت: اگر توافق اوپک پلاس که روسیه بزرگترین عضو غیراوپک آن است، وجود نداشت، قیمت هر بشکه نفت به ۱۰ تا ۲۰ دلار سقوط می کرد و حتی چندین بار منفی می شد اما این توافق به تثبیت بازار نفت و قیمتها کمک کرد.

نواک خاطرنشان کرد در راستای توافق اوپک پلاس، تولید نفت روسیه در فاصله اوت تا دسامبر سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۳.۸ درصد کاهش سالانه خواهد داشت و تولید نفت روسیه در کل سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

طبق برآورد رویترز، تولید نفت روسیه در اوت همسو با تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس، پنج درصد نسبت به ژوییه رشد کرد و به ۹.۸۶ میلیون بشکه در روز رسید.

آمار تولید روسیه شامل میعانات است در حالی که میعانات در توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس لحاظ نشده است. با توجه به این که تولید میعانات روسیه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز است و سقف تولید نفت روسیه تا اول اوت ۹ میلیون بشکه در روز بوده است، این آمار نشان می دهد که روسیه اندکی بیش از سهمیه اش نفت تولید کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پاول ژاندوف، نایب رییس فاینانس شرکت لوک اویل روسیه به رویترز گفته است تجربیات ما از توافق قبلی اوپک پلاس و نتایج دو ماه گذشته ثابت کرده که چاههای نفت متوقف شده می توانند به سرعت به تولید بازگردند بدون این که بهره وری آنها آسیب ببیند.
منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید