تهران
کد خبر:72932
پ

همکاری‌های ایران و روسیه در بخش نفت و انرژی باید اجرایی شوند

رئیس‌جمهوری با اشاره به همکاری‌های مطلوب ایران و روسیه در حوزه‌های سیاسی و منطقه‌ای، بر ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی و تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن توافق‌ها و پروژه‌های مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه‌ه..

همکاری‌های ایران و روسیه در بخش نفت و انرژی باید اجرایی شوند

رئیس‌جمهوری با اشاره به همکاری‌های مطلوب ایران و روسیه در حوزه‌های سیاسی و منطقه‌ای، بر ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی و تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن توافق‌ها و پروژه‌های مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه‌های نفت، انرژی و حمل‌ونقل تأکید کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، دیروز (سه‌شنبه، ۲۴ فروردین‌ماه) در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با اشاره به علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، از توسعه این همکاری‌ها با هدف کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه به‌عنوان اقدامی راهبردی در مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا و مداخله در امور منطقه از سوی این کشور استقبال کرد.

وی با قدردانی از مواضع و حمایت‌های مسکو از مذاکرات هسته‌ای، بر تداوم تلاش‌ها برای حفظ و احیای برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین‌المللی که الگویی برای حل و فصل مشکلات از مسیر مذاکره و دیپلماسی بوده است، تأکید کرد و افزود: امروز آمریکا و همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که فشار حداکثری شکست خورده و تنها راه آمریکا برای بازگشت به برجام، لغو تحریم‌هاست.

رئیس‌جمهوری با اشاره به همکاری‌های خوب دو کشور در حوزه‌های سیاسی و منطقه‌ای، بر ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی و همچنین تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن توافق‌ها و پروژه‌های مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه‌های نفت، انرژی و حمل‌ونقل و همکاری دو کشور در حوزه هسته‌ای در ساخت دو نیروگاه در بوشهر و همچنین سوخت نیروگاه‌ها و ایزوتوپ‌ها، با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط مصمم بوده و اراده قوی دارند، گفت: برای گسترش همکاری‌های مسکو – تهران از جمله همکاری‌های فنی و دفاعی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

لاوروف همچنین بر توسعه و تعمیق روابط تهران و مسکو تأکید کرد و یادآور شد: روسیه برای اجرایی و عملیاتی کردن توافق‌ها همسو با توسعه روابط، جدی است و پروژه‌های مشترک دو کشور با سرعت و جدی دنبال می‌شود.

منبع اصلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید