تهران
کد خبر:56945
پ
نفت بیش از ۴ درصد گران شد؛

هفته پرنوسان در بازار طلای سیاه

  کاهش ذخیره نفت در خشکی و بر روی آب و همچنین امید به افزایش تقاضای نفت در جهان باعث شد تا قیمت طلای سیاه، هفته گذشته را با رشدی بیش از چهار درصد پشت سر بگذارد. هفته‌ای که گذشت برای بازار نفت هفته پر نوسانی بود. اگر چه درنهایت قیمت نفت در بازار، رشد […]

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ | ChemiNews.ir

 

کاهش ذخیره نفت در خشکی و بر روی آب و همچنین امید به افزایش تقاضای نفت در جهان باعث شد تا قیمت طلای سیاه، هفته گذشته را با رشدی بیش از چهار درصد پشت سر بگذارد.

هفته‌ای که گذشت برای بازار نفت هفته پر نوسانی بود. اگر چه درنهایت قیمت نفت در بازار، رشد هفتگی بیش از چهار درصد را تجربه کرد اما در همین هفته قیمت نفت برنت به زیر ۴۰ دلار در هر بشکه نیز سقوط کرد.

با این حال فاکتورهای تقویت‌کننده قیمت پرتوان‌تر ظاهر شدند و قیمت نفت بالا رفت.

مهمترین عاملی که افزایش قیمت نفت را رقم زد، ‌کاهش ذخیره‌سازی نفت در جهان بود. موضوعی که می‌تواند باعث تحریک تقاضا برای نفت باشد. کاهش ذخیره‌سازی‌ها باعث شد تا ذخیره نفت روی آب به ۱۶۰ میلیون بشکه برسد.

در کنار این موضوع، اگرچه همچنان نگرانی نسبت به سایه کرونا بر اقتصاد دنیا وجود دارد اما فعالان بازار امیدوارند که تقاضا برای نفت در نیمه دوم ۲۰۲۰ افزایش پیدا کند.

پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت نفت در ماه‌های آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی به ۵۰ دلار در هر بشکه می‌رسد، ‌این در حالی است که اگرچه میزان کاهش تولید اوپک و اوپک پلاس در ماه آینده میلادی دو میلیون بشکه بالا می‌رود، اما اجرای این توافق بر تعادل عرضه و تقاضای انرژی جهان موثر است.

در این شرایط، قیمت نفت برنت ۴.۳ درصد بالا رفت و از ۴۱ دلار و ۲ سنت در ابتدای روز دوشنبه به ۴۲ دلار و ۸۰ سنت در انتهای معاملات روز جمعه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۴.۷ درصد بالا رفت و از ۳۸ دلار و ۴۹ سنت تا ۴۰ دلار و ۳۲ سنت افزایش پیدا کرد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید