تهران
کد خبر:68597
پ

هاوانا تحریمهای آمریکا علیه وزیر کشور کوبا را «غیرقانونی» خواند

به گزارش خبرگزاری بین الملل به نقل از اسپوتنیک، «برونو رودریگز پاریلا» وزیر امور خارجه کوبا روز جمعه (۹۹٫۱۰٫۲۶) تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه وزارت کشور و همچنین «لازارو آلبرتو آلوارز کاساس» وزیر کشور کوبا را غیرقانونی خوانده و آن را محکوم کرد. گفتنی است، دفتر کنترل دارائی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده اوایل […]


به گزارش خبرگزاری بین الملل به نقل از اسپوتنیک، «برونو رودریگز پاریلا» وزیر امور خارجه کوبا روز جمعه (۹۹٫۱۰٫۲۶) تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه وزارت کشور و همچنین «لازارو آلبرتو آلوارز کاساس» وزیر کشور کوبا را غیرقانونی خوانده و آن را محکوم کرد.

گفتنی است، دفتر کنترل دارائی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده اوایل روز جمعه (۹۹٫۱۰٫۲۶) به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن تحت لوای قانون ماگنیتسکی علیه وزارت امور داخلی [کشور] کوبا و همچنین ریاست آن تحریم‌های جدید وضع کرده است. واشنگتن دلیلِ وضع این تحریم‌ها را «نقض جدی حقوق بشر» خواند!

از سوی دیگر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا این وزارتخانه کوبا را به مباشرت در شکنجه زندانیان سیاسی متهم کرد.

در مقابل، وزیر خارجه کوبا در یک پیام توئیتری نوشت: «من اقدام دولت ترامپ در افزودن نام افراد و نهادهای کوبایی به فهرست‌های یکجانبه و غیرقانونی را به عنوان یک اقدام قهری علیه کشورمان محکوم می کنم».

این دیپلمات بلندپایه کوبایی در ادامه با اشاره‌ای کنایه‌آمیز به سیاست‌های شکست خورده کاخ سفید در عرصه جهانی افزود که تلاش‌های ترامپ برای منزوی سازی این کشور آمریکای لاتین «توسط رژیمی انجام می‌شود که از خود میراثی به جز انزوا و شکست در عرصه سیاست خارجی به جای نگذاشته است».

افزون بر این، «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا سه شنبه هفته گذشته (۹۹٫۱۰٫۲۳) سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال کشورش را محکوم و آن را مصداق تروریسم دولتی توصیف کرد.

رئیس جمهور کوبا در واکنش به اقدام واشنگتن علیه هاوانا گفت که این موضوع معیارهای دوگانه واشنگتن را آشکار می‌کند.

گفتنی است که روابط به شدت تیره و تار میان واشنگتن- هاوانا پس از روی کار آمدن دولت ترامپ و اعمال سیاست‌های قهری همچون محدودیت‌های مسافرتی، افزایش تحریم اقتصادی و وضع تحریم‌ها علیه «رائول کاسترو» رهبر حزب کمونیست کوبا به بهانه نقض حقوق بشر و حمایت از رهبری ونزوئلا رو به وخامت گذاشت.
منبع:خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید