تهران
کد خبر:66361
پ

نفت سنگین ایران گران شد

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته دو دلار و ۶۴ سنت معادل ۶.۶ درصد نسبت به اکتبر افزایش پیدا کرد. به گزارش خبرگزاری، قیمت نفت سنگین ایران در نوامبر به ۴۲ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ۴۰ دلار و […]


جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته دو دلار و ۶۴ سنت معادل ۶.۶ درصد نسبت به اکتبر افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری، قیمت نفت سنگین ایران در نوامبر به ۴۲ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ۴۰ دلار و ۲۴ سنت در اکتبر، دو دلار و ۶۴ سنت معادل ۶.۶ درصد افزایش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۹ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۱ دلار و ۷۶۸ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک پس از دو ماه کاهش متوالی، در نوامبر دو دلار و ۵۳ سنت معادل ۶.۳ درصد در مقایسه با اکتبر رشد کرد و به ۴۲ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. این افزایش همسو با افزایش شاخصهای قیمت اسپات بود اگرچه قیمت فروش رسمی گریدهای نفتی مدیوم و سنگین ترش به مقصد آسیا بر مبنای ماهانه تقریبا بدون تغییر ماند و قیمت فروش گریدهای سبک شیرین یکسان نبود.

میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۴۰ دلار و ۷۵ سنت بوده که در مقایسه با ۶۳ دلار و ۸۲ سنت در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ دلار و هفت سنت معادل ۳۶.۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در نوامبر به ۲۵.۱۱ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۷۱ میلیون بشکه در روز در مقایسه با اکتبر افزایش داشت. تولید نفت به طور عمده در لیبی و امارات متحده عربی افزایش پیدا کرد و در عراق کاهش یافت. تولید نفت ایران ۳۹ هزار بشکه در روز افزایش داشت و به ۱.۹۸۶ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع:خبرگزاری ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید