تهران
کد خبر:64633
پ

معاون استاندار تهران گرانی مرغ حاصل بی‌تدبیری وزارت جهاد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اظهار گلایه از عملکرد وزارت جهاد در روز‌های اخیر که منجر به افزایش قیمت مرغ شده است اظهار داشت: اشتباه از آنجایی ناشی می‌شود که ابتدا نهاده را به مرغدار تحویل می‌دهند بعد دنبال آن‌ها می‌دوند. به گزارش خبرگزاری ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اظهار گلایه از عملکرد وزارت جهاد در روز‌های اخیر که منجر به افزایش قیمت مرغ شده است اظهار داشت: اشتباه از آنجایی ناشی می‌شود که ابتدا نهاده را به مرغدار تحویل می‌دهند بعد دنبال آن‌ها می‌دوند.

به گزارش خبرگزاری ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علیرغم اینکه دولت به زحمت ارز مورد نیاز تامین نهاده‌های دامی را تامین می‌کند لیکن شبکه ناقص (نهاده-کالا) باعث شده تا عملا این ابزار منجر به تنظیم بازار و‌حمایت از بازار نشود.

وی ادامه داد: سیستم بازارگاه به درستی عمل نمی‌کند و به آن نسبتی که نهاده یارانه‌ای تامین می‌شود مرغ یارانه‌ای از مرغدار تحویل گرفته نمی‌شود. اشتباه هم از آنجا ناشی می‌شود که ابتدا نهاده را به مرغدار تحویل می‌دهند بعد دنبال آن‌ها می‌دوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: نکته دیگر اینکه هدف از تامین نهاده دولتی حمایت از مصرف کننده است نه تولید کننده و لذا سیستم توزیع نهاده می‌بایست تغییر کرده و متناسب با جمعیت هر استان و نه مرغداری‌ها توزیع شود به گونه‌ای که هر استان اختیار داشته باشد که به مرغدارانی که به قیمت مصوب مرغ تحویل دهند همان روز نهاده در اختیار آن قرار گیرد و استان‌ها اختیار تصمیم گیری در خصوص نهاده‌های خود را داشته باشند.

عسگری گفت: روش موجود باعث شده است که استان‌ها مستقل عمل کرده و با اعمال محدودیت خروج مرغ از استان، تامین مرغ استان‌های بزرگ بویژه استان تهران که فقط ۸ درصد نیازش را تولید می‌کند را با مشکل مواجه کنند.

وی بیان کرد: چرا علیرغم رشد قیمت‌ها جوجه ریزی کاهش یافته است؟ جوجه ریزی باید سرعت بگیرد و مرغدارانی که در دو دوره پیاپی کاهش جوجه ریزی دارند باید پروانه فعالیت آن‌ها باطل گردد.

معاون اقتصادی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: عجیب است که این مباحث ساده اینچنین دردسرساز شده اند ادامه این روند غلط به صلاح نیست و با قید فوریت باید اصلاح شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید