تهران
کد خبر:71091
پ

مبین انرژی خلیج فارس واحد صنعتی سبز کشور شد

شرکت مبین انرژی خلیج فارس برای دومین بار، با دریافت تندیس صنعت سبز کشور از بیست‌ودومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز و به انتخاب سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان واحد صنعتی سبز معرفی..

مبین انرژی خلیج فارس واحد صنعتی سبز کشور شد

شرکت مبین انرژی خلیج فارس برای دومین بار، با دریافت تندیس صنعت سبز کشور از بیست‌ودومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز و به انتخاب سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان واحد صنعتی سبز معرفی شد.

به نقل از شرکت مبین انرژی خلیج فارس، این شرکت به‌دلیل توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، با اجرای مدیریت پساب، هوا و پسماند، کنترل و پایش‌های مداوم، تعریف پروژه‌های بهبود، حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۳۹۹ موفق به دریافت عنوان واحد صنعت سبز و تندیس صنعت سبز کشور شد.

مبین انرژی اقدام‌های تدأثیرگذاری در حفظ محیط زیست داشته که می‌توان به مواردی از جمله بهبود سیستم‌های پالایش و کنترل آلاینده‌ها، مدیریت بازیافت مواد زائد، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه حامل‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی اشاره کرد.

دریافت گواهینامه استقرار مدیریت زیست‌محیطیISO14001، دریافت گواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت OHSAS18000، استقرار سیستم پایش لحظه‌ای (Online Monitoring)، ارتقای سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد از دیگر اقدام‌های مبین انرژی برای حفظ محیط زیست است.

از دیگر برنامه‌های انجام شده در واحد محیط زیست می‌توان به مواردی همچون سازگاری با فرآیند تولید پاک، فعالیت‌های آموزشی به‌منظور ارتقای دانش زیست محیطی کارکنان، رعایت تمام استانداردهای زیست محیطی در بخش هوا، صدا، آب، خاک، پسماند و غیره اشاره کرد.

به‌کارگیری فناوری‌های نو در کاهش و حذف آلاینده‌های خروجی از واحدهای صنعتی و خدماتی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب در صنایع و تجهیزات و استفاده از فناوری‌های نو و باز چرخانی آب در فرآیند تولید از دیگر اقدام‌های این شرکت برای حفظ محیط زیست است.

پیش از این مبین انرژی در سال ۹۱ نیز موفق به دریافت تندیس صنعت سبز از سازمان حفاظت محیط زیست کشور شده بود.

منبع اصلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید