تهران
کد خبر:93352
پ

لاوروف/ روابط روسیه با چین تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری ، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بامداد سه‌شنبه خواستار توقف واردات کالا از کشورهای غربی شد. لاوروف در اظهاراتی گفت: «روسیه تنها به خود و کشورهایی متکی خواهد بود که ثابت کرده‌اند قابل اعتماد هستند و راه دیگران را دنبال نمی‌کنند». به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، وی در این‌باره توضیح داد: […]


به گزارش خبرگزاری ، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بامداد سه‌شنبه خواستار توقف واردات کالا از کشورهای غربی شد.

لاوروف در اظهاراتی گفت: «روسیه تنها به خود و کشورهایی متکی خواهد بود که ثابت کرده‌اند قابل اعتماد هستند و راه دیگران را دنبال نمی‌کنند».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما باید واردات کالا از غرب را متوقف کنیم تا امنیت اقتصادمان تامین شود».

این دیپلمات ارشد روسی درباره روابط مسکو-پکن نیز اظهار داشت: «روابط اقتصادی با چین پس از مواضع دیکتاتوری غرب با سرعت بیشتری تقویت خواهد شد».

لاوروف در واکنش اظهارات ضد روسی مقام‌های کشورهای اروپایی و آمریکا تاکید کرد: «سیاستمداران غربی که می‌گویند روسیه باید شکست بخورد، اطلاعات کمی در مورد تاریخ کشور ما دارند».

وی همچنین افزود: «اگر غرب بخواهد ثبات را به روابط بازگرداند، روسیه نیز به آن فکر خواهد کرد».

کشورهای غربی به سردمداری آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، تحریم‌های گسترده‌ای را نه تنها بر مسکو بلکه بر بلاروس نیز اعمال کرده‌اند و بهانه آنها نیز کمک این کشور به روسیه برای جنگ در اوکراین است.

خبرگزاری «رویترز» در این‌باره نوشته است: «جنگ در اوکراین و تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه به‌عنوان اقدام تنبیهی، موجب بالا رفتن بهای غلات، روغن‌های خوراکی، کودهای کشاورزی و انرژی شده است. روسیه و اوکراین روی هم رفته نزدیک به یک سوم از گندم جهان را تأمین می‌کنند».

شامگاه دوشنبه نیز «مارک روته» نخست‌وزیر هلند گفت احتمال اتفاق نظر در اتحادیه اروپا برای تصویب بسته ششم تحریمی علیه روسیه در هفته جاری وجود دارد.

منبع : خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید