تهران
کد خبر:71395
پ

قدردانی از پتروشیمی جم برای ارائه ۲ محصول نوآورانه

پتروشیمی جم در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با ارائه دو محصول نوآورانه «بازطراحی و جایگزینی تیپ برنرهای کوره گازی ۱۰۱ واحد الفین» و «طراحی و توسعه گرید پلی‌اتیلن سبک خطی LL۲۳۵F۶» گواهینامه و ل..

قدردانی از پتروشیمی جم برای ارائه ۲ محصول نوآورانه

پتروشیمی جم در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با ارائه دو محصول نوآورانه «بازطراحی و جایگزینی تیپ برنرهای کوره گازی ۱۰۱ واحد الفین» و «طراحی و توسعه گرید پلی‌اتیلن سبک خطی LL۲۳۵F۶» گواهینامه و لوح زرین جشنواره را کسب کرد. ​

به نقل از شرکت پتروشیمی جم، پنجمین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی روز چهارشنبه (۱۳ اسفندماه) به همت پژوهشکده سیاست‌گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف با حضور دعوت شدگانی از معاونت علمی ریاست جمهوری، استادان دانشگاه، متخصصان حوزه نوآوری و مدیران ارشد شرکت‌های نوآور سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

در این آیین پس از ارزیابی مبتنی بر الگو، ۲۰۰ محصول جدید از شرکت‌های مختلف شناسایی شدند که در مجموع ۲۲ محصول از ۲۰ شرکت «گواهینامه و لوح زرین جشنواره» را کسب کردند.

در این میان، پتروشیمی جم با ارائه دو محصول نوآورانه «بازطراحی و جایگزینی تیپ برنرهای کوره گازی ۱۰۱ واحد الفین» و «طراحی و توسعه گرید پلی‌اتیلن سبک خطی LL۲۳۵F۶» به‌عنوان کاندیداهای اصلی برای انتخاب نوآوری محصول برتر ایرانی در گروه نفت، گاز و پتروشیمی معرفی شد.

طراحی و توسعه گرید فیلم با کاربری تولید فیلم‌های سهلایه و چندلایه، FFS، فیلم‌های عریض کشاورزی که با همت متخصصان و پژوهشگران پتروشیمی جم در سال‌های اخیر تولید آزمایشی آن آغاز شد، از اواسط سال ۱۳۹۸ تولید انبوه گرید LL۲۳۵F۶ همچون دیگر محصولات پلیمری مجتمع در حال انجام است.

از اهداف اجرای این طرح می‌توان به توسعه سبد محصولات پتروشیمی جم، افزایش سودآوری، تأمین نیاز داخلی کشور و افزایش صادرات محصولات پلیمری اشاره کرد. این محصول با دارا بودن خواصی همچون استحکام مذاب بالا، دانسیته پایین، مقاومت پارگی مطلوب و امتزاج‌پذیری مناسب قابل رقابت با محصولات مشابه داخلی و خارجی است، ضمن اینکه با طراحی و توسعه این محصول، از واردات محصولات مشابه خارجی به کشور جلوگیری شده است.

شایان ذکر است، پس از گذشت زمان کوتاه از تولید انبوه گرید LL۲۳۵F۶ و روانه شدن به بازار با اقبال خوب مشتریان روبه‌رو شد. از این محصول در سال ۹۸ حدود ۷۵۰۰ تن تولید شد که سودآوری حاصل از فروش آن در بازار داخلی بیش از ۲۲۶ میلیارد ریال بوده، همچنین در سال ۹۹ نیز تولید ۳۵ هزار تن از این محصول در برنامه تولید مجتمع قرار داشته است و تاکنون بیش از ۵ هزار تن از این گرید به ارزش ۹۶۶ میلیارد ریال صادر شده و انتظار می‌رود با افزایش تولید این محصول در سال آینده حجم صادرات آن نیز افزایش یابد. این محصول دارای گواهینامه ثبت علامت و ثبت اختراع از مرکز مالکیت معنوی کشور است.

از دیگر طرح‌های ارائه‌شده در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی، «بازطراحی و جایگزینی تیپ برنرهای کوره گازی ۱۰۱ واحد الفین» است که با همت کارشناسان فنی و تولید، متخصصان و پژوهشگران پتروشیمی جم در دو پروژه انجام شد. این طرح حاصل ۳۰ ماه تلاش مستمر است که با انجام مطالعات و امکان‌سنجی فنی به کمک فرآیند شبیه‌سازی کامپیوتری، تیپ برنرهای جدید طراحی و جایگزین تیپ برنرهای پیشین در یکی از کوره‌های گازی الفین شد که پس از یک دوره آزمایشی نتایج مثبتی را در برداشت. این طرح که به‌طور رسمی از ۵ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ پیاده‌سازی شد در مجموع بالغ‌ بر ۶۰۰ هزار یورو سود حاصله را به ارمغان آورد.

از دستاوردهای مهم این طرح کاهش مصرف سوخت کوره در اثر جایگزینی تیپ برنرهای طراحی‌شده و کاهش مقدار انتشار گازهای آلاینده است که این مهم مهر تأییدی بر اهتمام و توجه مجتمع پتروشیمی جم بر بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی منطقه است.

منبع اصلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید