تهران
کد خبر:49594
پ
استاندار خوزستان:

“فلرهای نفتی” خوزستان به زودی جمع‌ می‌شوند

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۳.۲ میلیارد دلار برای جمع‌آوری فلرهای نفتی مورد نیاز است، گفت: در روزهای آینده عملیات اجرایی جمع‌آوری فلرها با یک میلیارد دلار اعتبار آغاز خواهد شد. غلامرضا شریعتی در هشتمین جلسه شورای سلامت که امروز یکشنبه (۶ بهمن‌ماه) در استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات شورای سلامت، […]

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۳.۲ میلیارد دلار برای جمع‌آوری فلرهای نفتی مورد نیاز است، گفت: در روزهای آینده عملیات اجرایی جمع‌آوری فلرها با یک میلیارد دلار اعتبار آغاز خواهد شد.

غلامرضا شریعتی در هشتمین جلسه شورای سلامت که امروز یکشنبه (۶ بهمن‌ماه) در استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات شورای سلامت، اظهار کرد: تعداد جلسات برگزار شده شورای سلامت در سال جاری نسبت به استاندارد کم بوده است و امروز باید یازدهمین جلسه شورای سلامت برگزار می‌شد.

وی با اشاره به موضوع شرکت‌های آلاینده مستقر در شهر اهواز افزود: مسئولین شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب، فولاد خوزستان و کربن ایران باید در این جلسه حضور پیدا می‌کردند و گزارش عملکرد خود را ارائه می‌دادند. به مسئولین این شرکت‌ها باید تذکر داده شود تا در جلسات آینده حضور پیدا کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به برخی پروژه‌های زیست محیطی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، گفت: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب باید در خصوص اقدامات انجام شده و یا مصوب شده گزارش می‌داد. اواخر اسفندماه یا اوایل سال آینده نیز با حضور رئیس جمهور، پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ که معادل دو فاز پارس جنوبی است را افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضعیت فلرهای نفتی ادامه داد: در مجموع ۳.۲ میلیارد دلار برای جمع‌آوری فلرهای نفتی مورد نیاز است؛ در روزهای آینده عملیات اجرایی جمع‌آوری فلرها با یک میلیارد دلار اعتبار آغاز خواهد شد.

شریعتی بیان کرد: در جلسه شورای سلامت باید مدیران کل شرکت کنند. عدم حضور برخی مدیران کل در این جلسه زیبنده خوزستان نیست. شهردار اهواز، مدیر آبفا خوزستان و مدیر آبفای روستایی در جلسه حضور ندارند در حالی که تاکنون دو سه تذکر به مسئولان آبفا داده‌ایم.

وی با اشاره به عدم حضور برخی مدیران در جلسات استانی به دلیل حضور در جلسات تهران تصریح کرد: مدیران باید تشخیص دهند که کدام برنامه برای جامعه اهمیت بیشتری دارد. همه جلساتی که در تهران برگزار می‌شوند اهمیت جلسات استانی را ندارند و باید تشخیص دهند کدام برنامه برای جامعه اهمیت بیشتری دارد. در عین حال و در صورت لزوم شرکت در جلسات تهران، باید موضوع به دبیرخانه اطلاع داده شود. نمی‌شود سرشان را پایین بیاندازند و به تهران بروند.

استاندار خوزستان بیان کرد: مگر آبفای کشور چه گلی بر سر ما زده است که مدیران ما به تهران می‌روند؟ همه مشکلات‌مان را خودمان پیگیری و رفع می‌کنیم.

شریعتی با اشاره به مراجعه ۳۰ درصد بیماران خوزستانی به تهران جهت درمان بیان کرد: ساخت همراه‌سرا در خوزستان بسیار حائز اهمیت است. برخی افراد تمکن مالی و سکنی را ندارند و نمی‌توانند بیماری خود را درمان کنند.

وی با اشاره به عدم تکمیل درمان یک بیمار سرطانی به دلیل نداشتن توان مالی برای رفت و آمد، ادامه داد: در چند سال گذشته ابتلای یک بیمار زن به سرطان تشخیص داده شد و باید ۱۰ تا ۱۵ جلسه رادیوتراپی انجام می‌داد اما به دلیل عدم توان مالی و نداشتن امکان رفت و آمد روزانه جهت درمان، پس از یک جلسه درمان خود را ادامه نداد و پس از شش ماه با شرایط بسیار بد به پزشکان مراجعه کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: بنیاد مستضعفان آمادگی ساخت همراه‌سرا را داشت اما دانشگاه علوم پزشکی اهواز همکاری لازم را نداشت. باید مجددا در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شود و ما نیز آمادگی همکاری در این خصوص را داریم. همچنین فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمادگی احداث همراه‌سرایی با همکاری خیرین در اهواز را دارد و از یک سال و نیم پیش جهت ساخت این همراه‌سرا اعلام آمادگی کرده است اما از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز همکاری لازم با وی انجام نشده است. باید در این زمینه همکاری و کمک شود تا شرایط درمان بیماران در خوزستان فراهم شود.

وی افزود: در خوزستان پزشکان متخصص و فوق تخصصی خوبی وجود دارد اما مردم خوزستان رنج سفر و سختی را تحمل می‌کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به پویش ملی مبارزه با سرطان گفت: باید توجه کرد که سرطان ژنتیکی است اما محیط بر آن تاثیر دارد. روش زندگی، تغذیه ناسالم، شرایط محیطی و موارد دیگر در بروز سرطان دخیل هستند که در این زمینه باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود.

شریعتی افزود: شاید مصرف کم میوه و سبزیجات در سبد غذایی به علت این است که مردم از نقش میوه و سبزیجات در کاهش بروز سرطان آگاه نیستند یا اطلاعی ندارند. در حالی که سبد غذایی جلوگیری از سرطان بسیار ارزان‌تر از سبد غذایی است که باعث بیماری‌های سرطان می‌شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم استفاده از آرد سبوس‌دار در نانوایی‌ها بیان کرد: شاید استفاده از آرد سبوس‌دار موجب شود ظاهر نان زیبا نباشد اما در سلامت بسیار تاثیرگذار است. باید در این زمینه ابلاغیه‌ای به سازمان صنعت و معدن و معاونت اقتصادی استانداری خوزستان ابلاغ شود تا این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم لایروبی و آهک‌پاشی مناطق آبگرفته در بارندگی آذرماه، گفت: شهرداری کارون از همه نظر شرایط خوبی ندارد و عملکرد آن رضایت‌بخش نیست. با توجه به آبگرفتگی شب گذشته، مجددا باید مناطق آبگرفته اهواز و سایر مناطق کارون، لایروبی و آهک‌پاشی شوند و کار سنگینی در این زمینه در کارون انجام شود.

شریعتی بیان کرد: همچنین شرکت آب و فاضلاب باید پروژه‌ تخلیه فاضلاب درویشیه را در یک هفته آینده به مناقصه ببرد و تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد تا مشکلات درویشیه و شهرک نور حل شود.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید