تهران
کد خبر:78240
پ

فروش یک برند بستنی آمریکایی در فلسطین اشغالی متوقف شد

به گزارش خبرنگار به نقل از رویترز، شرکت آمریکایی تولید بستنی‌های بن اند جریز، شب گذشته اعلام کرد که فروش محصولات خود را در اسرائیل متوقف می‌کند و تسلیم کمپین فشار فلسطینی‌ها خواهد شد. این شرکت اعلام کرده که فروش محصولاتش در سرزمین‌های اشغالی با ارزش‌های بن اند جریز در تناقض است. این شرکت در […]


به گزارش خبرنگار به نقل از رویترز، شرکت آمریکایی تولید بستنی‌های بن اند جریز، شب گذشته اعلام کرد که فروش محصولات خود را در اسرائیل متوقف می‌کند و تسلیم کمپین فشار فلسطینی‌ها خواهد شد.

این شرکت اعلام کرده که فروش محصولاتش در سرزمین‌های اشغالی با ارزش‌های بن اند جریز در تناقض است.

این شرکت در ورمونت آمریکا واقع شده و متعلق به شرکت یونی لور انگلیس است و به خاطر فروش محصولاتش در سرزمین‌های اشغالی مدت‌هاست که تحت فشار گروه‌های حمایت از مردم فلسطین قرار دارد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، که اتفاقا حزب متبوعش طرفدار ساخت و ساز در کرانه باختری است، گفته که شرکت بن اند جریز یک تصمیم اخلاقی اشتباه گرفته است. هم‌اکنون حدود ۴۴۰ هزار اسرائیلی در سرزمین‌های اشغال شده در جنگ ۱۹۶۷ با فلسطینیان در کرانه باختری زندگی می‌کنند، اما فلسطینیان می‌گویند این منطقه متعلق به آنهاست.

رویترز می‌گوید: بسیاری از کشورها معتقدند اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت و ساز در سرزمین‌های مردم فلسطین غیرقانونی است.

بن اند جریز، اعلام کرده که قصد ندارد قرارداد فروش خود را با شرکای اسرائیلی در سال جدید تمدید کند.

شرکت بن اند جریز یک کارخانه تولید بستنی در اسرائیل دارد و اعلام کرده که این کارخانه البته در سرزمین‌هایی خارج از مناطق اشغال‌شده در جنگ ۱۹۶۷ قرار دارد.

واصل ابویوسف، یکی از مقامات سازمان آزادی بخش فلسطین در این باره گفت: ما از تصمیم این شرکت برای توقف فروش محصولات و سرمایه‌گذاری در مناطق تحت اشغال اسرائیل استقبال می‌کنیم.

منبع:خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید