تهران
کد خبر:72289
پ

فروش سفته و برات حدود ۲۳ درصد افزایش یافت

طبق اعلام بانک مرکزی در ۱۰ ماه اول سال گذشته بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۲.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. به گزارش خبرگزاری، بالغ بر هفت میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان سفته و برات در […]


طبق اعلام بانک مرکزی در ۱۰ ماه اول سال گذشته بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۲.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری، بالغ بر هفت میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان سفته و برات در دی ماه سال گذشته در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴ درصد کاهش و ۱۸.۴ درصد افزایش یافت. در ۱۰ ماه اول پارسال نیز بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۲.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، در دی ماه ۹۹ معادل ۵۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۰ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات برگشت خورده به ترتیب به اعداد ۵۹.۶ و ۵۹.۵ رسـید که در مقایسه با ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۱۵.۷ درصد افزایش و ۴۵.۳ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبـل نیز هر دو شاخص مذکور ۴۲.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در دی ماه سال گذشته نیز به عدد ۹۹.۷ رسید که عدد شاخص مذکور در دی ماه ۹۸ نیز همین مقدار بوده است.

علاوه براین، در ۱۰ ماه اول سال ۹۹ معادل ۶۱۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی حدود ۱۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۵.۵ و ۱۰۴.۴ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۶ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۴۲.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در ۱۰ ماه اول سال ۹۹ به عدد ۱۳۴.۳ رسید که عدد شاخص مذکور در ۱۰ ماه اول سـال ۹۸ معادل ۹۴.۵ بوده است.

منبع:خبرگزاری ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید