تهران
کد خبر:69234
پ

عمان شریکی راهبردی برای ایران است

همتی دردیدار با وزیرصنعت وتجارت عمان، این کشور را شریکی راهبردی برای ایران خواند وگفت: باتوجه به فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ میان دوکشور، می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد. به گزارش خبرگزاری به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل این بانک که به منظور انجام مذاکرات درخصوص […]


همتی دردیدار با وزیرصنعت وتجارت عمان، این کشور را شریکی راهبردی برای ایران خواند وگفت: باتوجه به فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ میان دوکشور، می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد.

به گزارش خبرگزاری به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل این بانک که به منظور انجام مذاکرات درخصوص مسائل بانکی و تجاری به عمان سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود، عصر امروز با قیس بن محمد الیوسف، «وزیر صنعت و تجارت» این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در این دیدار با بیان اینکه کشور عمان همواره شریکی راهبردی برای ایران بوده است، تصریح کرد: درصدد هستیم روابط تجاری مان را با عمان به عنوان یک شریک تجاری بیش از گذشته تعمیق بخشیم؛ لذا این سفر فرصتی است که با توجه به تحولات رخ داده در عرصه بین الملل، همکاری‌هایمان را بسط و گسترش دهیم.

همتی با یادآوری اینکه دولت عمان به رغم فشار حداکثری آمریکا، روابط تجاری و بانکی خود را با ایران حفظ کرده است، گفت: در حال حاضر فشار حداکثری آمریکا شکست خورده و ضروری است که مراودات تجاری با توجه به سابقه طولانی و تاریخی روابط میان دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.

وی یادآورشد: همچنین معتقدیم می‌توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت میان دو کشور بهره گرفت. وی برای تحقق این مهم پیشنهادات خود را به طرف عمانی ارائه کرد.

قیس بن محمد الیوسف وزیر صنعت و تجارت عمان نیز ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی و هیئت همراه، تأکید کرد که این کشور تلاش خود را به منظور ایجاد و گسترش روابط تجاری با ایران به کار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، دو طرف در خصوص چگونگی به کارگیری راهکارها و ابزارهای مورد نیاز با مباحث عملیاتی مرتبط با گسترش همکاری‌های تجاری و بانکی به بحث و گفت‌وگو نشستند.

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید