تهران
کد خبر:64778
پ

صعود نفت برنت رکورد زد

قیمت نفت برنت روز سه شنبه تحت تاثیر خبر نتایج موفق سومین واکسن کووید ۱۹ که امیدها به احیای تقاضا برای نفت را تقویت کرد و موافقت رسمی با آغاز فرآیند انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، به بالاترین سطح از مارس صعود کرد. بهای معاملات نفت برنت ۳۴ سنت معادل ۰.۷ […]

صعود نفت برنت رکورد زد
قیمت نفت برنت روز سه شنبه تحت تاثیر خبر نتایج موفق سومین واکسن کووید ۱۹ که امیدها به احیای تقاضا برای نفت را تقویت کرد و موافقت رسمی با آغاز فرآیند انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، به بالاترین سطح از مارس صعود کرد.

بهای معاملات نفت برنت ۳۴ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۴۶ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۸ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۴۳ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید.

برنت اوایل معاملات تا مرز ۴۶ دلار و ۵۶ سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت از اوایل مارس و پیش از آغاز جنگ قیمت عربستان سعودی با روسیه بود که سقوط قیمتهای نفت را رقم زد. هر دو شاخص قیمت روز دوشنبه حدود دو درصد صعود کرده بودند.

استفن اینس، استراتژیست بازارهای جهانی شرکت مالی اکسی کورپ در این باره گفت: پیشرفت در ساخت و توزیع واکسن کووید ۱۹، مسیر بازگشت به وضعیت عادی برای بازارهای نفت را هموار می کند.

شرکت داروسازی استرازنکا روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن کووید ۱۹ این شرکت در آزمایشهای اساسی ۷۰ درصد موثر بوده و می تواند تا ۹۰ درصد نتیجه بخش باشد. این سومین واکسنی است که نتایج موفقیت آمیزی داشته است و می تواند ارزانتر ساخته و راحتتر از رقیبانش توزیع شود. پیش از این شرکتهای فایزر و بایو ان تک و مُدرنا از ساخت واکسنهای موفق خبر داده بودند.

همچنین موضوعی که ابهامات بازارهای مالی را تا حدودی برطرف کرد، موافقت دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا با آغاز فرآیند انتقال قدرت به جو بایدن، رئیسجمهور منتخب بود.

در آستانه انتشار آمار هفتگی توسط موسسه امریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی آمریکا، نظرسنجی رویترز نشان داد ذخایر نفت آمریکا احتمالا هفته گذشته کاهش داشته و ذخایر سوختهای تقطیری احتمالا برای دهمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید :   تشکیل فراکسیون توسعه صادرات غیر نفتی در مجلس یازدهم / حمایت از تولید در سال جهش تولید

بر اساس گزارش رویترز، معامله گران همچنین به دیدارهای فنی اوپک و متحدانش در آستانه نشست وزیران این گروه متمرکز شده اند که به بحث درباره تمدید محدودیت عرضه فعلی اوپک پلاس اختصاص خواهد داشت.

منبع
اقتصاد شهروند
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید