تهران
کد خبر:60171
پ

صادرات نفت خام عربستان به کمترین سطح تاریخ رسید

صادرات نفت برترین صادرکننده نفت خام جهان، عربستان سعودی، در ماه ژوئن به کمترین میزان تاریخ سقوط کرده بود. به گزارش خبرنگار به نقل از اویل‌پرایس، صادرات نفت برترین صادرکننده نفت خام جهان، عربستان سعودی، در ماه ژوئن به کمترین میزان تاریخ سقوط کرده بود. رهبر اوپک با کاهش چشمگیر صادرات خود در این ماه […]


صادرات نفت برترین صادرکننده نفت خام جهان، عربستان سعودی، در ماه ژوئن به کمترین میزان تاریخ سقوط کرده بود.

به گزارش خبرنگار به نقل از اویل‌پرایس، صادرات نفت برترین صادرکننده نفت خام جهان، عربستان سعودی، در ماه ژوئن به کمترین میزان تاریخ سقوط کرده بود.

رهبر اوپک با کاهش چشمگیر صادرات خود در این ماه میزان آن را کمتر از ۵ میلیون بشکه در روز نگاه داشت تا تلاش‌های اوپک پلاس برای حذف تولید مازاد از بازارهای جهانی نفت برای بالا بردن قیمت‌ها، تقویت شود.

داده‌های دولتی جدید نشان می‌دهد صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه ژوئن ۱۷.۳ درصد نسبت به ماه می سقوط کرده و به ۴.۹۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

از ماه مارس به بعد میزان صادرات نفت خام عربستان سعودی نسبت به مقدار میانگین صادرات ۵ ساله آن نوسان زیادی داشته است. در ماه آوریل با فروپاشی توافق اوپک پلاس عربستان وعده خود برای سرازیر کردن سیل نفت خام خود به بازارهای جهانی را عملی کرد و صادرات خود را به رکورد ۱۰.۲۳۷ میلیون بشکه در روز رساند. این در حالی است که صادرات نفت خام این کشور در ماه مارس ۷.۳۹۱ میلیون بشکه در روز بود.

در ماه می به دنبال توافق جدید اوپک پلاس صادرات نفت خام عربستان سعودی به یکباره به ۶.۰.۲ میلیون بشکه در روز کاهش داده شد.

ماه ژوئن ماهی بود که عربستان سعودی به صورت داوطلبانه تولید نفت خام خود را یک میلیون بشکه در روز بیشتر از ۲.۵ میلیون بشکه کاهش تولید روزانه‌ای که طبق توافق اوپک پلاس به عهده گرفته بود، پایین‌تر آورد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید