تهران
کد خبر:92561
پ

شیوه ثبت درخواست برای کسانی که یارانه نگرفتند/ چرا یارانه جدید برخی افراد اندکی کمتر است

مصطفی قمری‌وفا در گفت‌وگو با خبرنگار درباره اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه نقدی بیان کرد: این یارانه‌های کمک معیشتی همانگونه که گفته شد تجمیع همه یارانه‌های قبلی است. وی در پاسخ به این سؤال که چرا برای برخی رقم واریز شده کمتر از رقم اعلامی است؟ گفت: این موضوع در حیطه اختیارات سازمان هدفمندی یارانه‌ها […]


مصطفی قمری‌وفا در گفت‌وگو با خبرنگار درباره اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه نقدی بیان کرد: این یارانه‌های کمک معیشتی همانگونه که گفته شد تجمیع همه یارانه‌های قبلی است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برای برخی رقم واریز شده کمتر از رقم اعلامی است؟ گفت: این موضوع در حیطه اختیارات سازمان هدفمندی یارانه‌ها است اما آنگونه که من پیگیری کرده‌ام سازمان هدفمندی قسط وام کرونایی را از این مبلغ کم کرده است.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی تأکید کرد: این رقم واریزی فعلاً بلوکه است و تا روزی که اعلام رسمی اصلاح یارانه‌ها شود قابل برداشت نیست و پس از آن قابل برداشت خواهد بود.

قمری‌وفا اضافه کرد:‌ تا صبح فردا به تدریج برای همه افراد مشمول این یارانه‌ها، واریز یارانه کمک معیشتی انجام می‌شود البته بانک‌های بزرگ‌تر و معظم‌تر به دلیل آنکه واریزهای بیشتری دارند ممکن است دیرتر انجام شود.

وی گفت: کسانی که این یارانه‌ها به حساب آنها واریز نشده و فکر می‌کنند که مستحق هستند، می‌تواننددرخواست و اعتراض خود را در «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی»‌ به آدرس (hemayat.mcls.gov.ir) ثبت کنند.

* یارانه خانوارهای متوسط ۳ برابر شد

به گزارش خبرگزاری خانوارهای تک‌نفره اقشار متوسط جامعه پیش از این ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تومان یارانه (نقدی و معیشتی) دریافت می‌کردند که با رقم پرداختی توسط دولت سیزدهم (۳۰۰ هزار تومان) رقم دریافتی آنها ۳ برابر خواهد شد.

‌یارانه خانوارهای دونفره اقشار متوسط پیش از این ماهانه حدود ۱۹۴ هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و بیش از ۳ برابر خواهد شد.

‌یارانه دریافتی خانوارهای سه نفره نیز حدود ۲۷۴ هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت و ۳.۳ برابر شده است.

‌همچنین یارانه خانوارهای چهارنفره که پیش از این ۳۵۴ هزار تومان بود به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و ۳.۴ برابر شده است.

یارانه خانوارهای پنج‌نفره به بالا نیز بیش از ۳.۵ برابر شده است.
 
منبع : خبرگزاری ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید