تهران
کد خبر:99572
پ

سهمیه بندی هیزم در یک کشور اروپایی/ قیمت گاز ۵ برابر شد

از آنجا که قیمت گاز در اروپا به شدت افزایش یافته، یکی از کشورهای اروپایی تصمیم گرفته سایتی را راه‌اندازی کند تا مردم راحت‌تر بتوانند هیزم جمع کنند. نفتی ها /به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی در مولداوی اعلام کردند که دولت این کشور یک وبسایت مخصوص برای کمک به شهروندان در راستای پیدا کردن […]



از آنجا که قیمت گاز در اروپا به شدت افزایش یافته، یکی از کشورهای اروپایی تصمیم گرفته سایتی را راه‌اندازی کند تا مردم راحت‌تر بتوانند هیزم جمع کنند.

نفتی ها /به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی در مولداوی اعلام کردند که دولت این کشور یک وبسایت مخصوص برای کمک به شهروندان در راستای پیدا کردن هیزم برای گرم کردن خانه‌هایشان راه‌اندازی کرده است.
بر اساس بیانیه روابط عمومی کابینه وزرای مولداوی این وبسایت اطلاعات مربوط به نزدیک‌ترین جنگل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار شهروندان می‌گذارد تا روند تامین هیزم برای گرم کردن خانه‌ها برای مردم این کشور راحت‌تر شود.
از آنجا که قیمت گاز به شدت افزایش یافته و مردم مولداوی برای گرم کردن خانه‌های خود به سمت سوزاندن چوب رفته‌اند، پیدا کردن هیزم در این کشور بسیار سخت شده است.
رسانه‌های محلی می‌گویند به خاطر کمبود هیزم، تامین این سوخت برای مردم سهمیه‌بندی شده و هر خانوار می‌تواند فقط ۵ مترمکعب هیزم زیر قیمت بازار دریافت کند.
اخیرا دولت مولداوی همچنین سامانه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راه‌اندازی کرده تا مردم بتوانند از یک طرف اطلاعات مربوط به انبارهای هیزم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آن دریافت کنند و از طرف دیگر نسبت به هر گونه قطع غیرقانونی درختان و فساد در این مورد به دولت اطلاع‌رسانی کنند.
مولداوی یکی از فقیرترین کشورهای اروپایی است و هم‌اکنون با تورم بالای ۳۰ درصد که بخش قابل توجهی از آن به خاطر بالا بودن قیمت نفت و گاز است دست و پنجه نرم می‌کند.
مقامات مولداوی از خانوارها خواسته‌اند تا آنجا که می‌توانند مصرف گاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهند.
از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت گاز در مولداوی پنج برابر شده و مهلت این کشور برای مذاکره با روسیه برای پرداختی بدهی گازی تا چند روز دیگر به اتمام می‌رسد. در صورتی که این مذاکره به نتیجه نرسد صادرات گاز به مولداوی به طور کامل قطع خواهد شد./فارس

*
پرتال رسمی خبررسانی انجمن صنفی مهندسین پلیمر و شیمی ایران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید