تهران
کد خبر:94539
پ

روسیه جهان را در معرض خطر قطحی قرار می دهد

به گزارش از خبرگزاری فرانسه، بورل اعلام کرد که ما آماده همکاری با سازمان ملل و شرکای خود برای جلوگیری از هرگونه تأثیر ناخواسته بر امنیت غذایی جهانی هستیم. وی در ادامه افزود: انتخاب سیاسی آگاهانه روسیه از صادرات غلات و استفاده از آنها به عنوان ابزاری برای باج خواهی علیه هر کسی است که […]

به گزارش از خبرگزاری فرانسه، بورل اعلام کرد که ما آماده همکاری با سازمان ملل و شرکای خود برای جلوگیری از هرگونه تأثیر ناخواسته بر امنیت غذایی جهانی هستیم.

وی در ادامه افزود: انتخاب سیاسی آگاهانه روسیه از صادرات غلات و استفاده از آنها به عنوان ابزاری برای باج خواهی علیه هر کسی است که با تجاوزات روسیه در اوکراین مخالف است.

به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روسیه دریای سیاه را به یک منطقه جنگی تبدیل کرد و از حمل و نقل غلات و کود از اوکراین جلوگیری می کند و همچنین در حال اعمال سهمیه و مالیات بر صادرات غلات خود است.

تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه روسیه صادرات هیچ گونه کالای کشاورزی و دریافت هزینه چنین صادرات روسیه را منع نمی کند، مشروط بر اینکه افراد یا نهادهای تحریم شده در آن دخیل نباشند.

روسیه و اوکراین از تامین کنندگان اصلی غلات، کود، نهاده های دامی و دانه های روغنی جهان هستند و بسته شدن بنادر اوکراین در کنار تحریم های غرب علیه روسیه بعد از شروع عملیات ویژه روسیه، مانع دسترسی کشورهای فقیر به این محصولات شده است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده پیشتر  در نشریه نشنال اینترست نوشت: تحریم های غرب به یک عامل نامطلوب مهم در بحران غذایی تبدیل شده است، اما غرب تصمیم گرفته است صرفا روسیه را مسئول و مقصر افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی جلوه دهد. علاوه بر این، آنتونوف به تمرکز غرب بر منابع انرژی تجدیدپذیر به عنوان یکی دیگر از عوامل بحران اشاره کرد.

وی گفت: از سرزنش روسیه برای همه مشکلات دست بردارید. ما آماده همکاری برای بهبود وضعیت در همه کشورهای جهان هستیم. ما آماده ایم صادرات پیوسته غلات از بنادر تحت کنترل خود را تسهیل کنیم. فرصت های زیادی برای استفاده از کریدورهای حمل و نقل از طریق لهستان، رومانی و بلاروس وجود دارد. تنها کاری که لازم است، لغو تحریم کود بلاروسی است. ”

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید