تهران
کد خبر:58947
پ

رشد ۴۹ درصدی تولید شمش آلومینیوم تا پایان تیرماه

تهران- وزارت صنعت، معدن وتجارت آمار داد: چهارماهه امسال تولید شمش آلومینیوم بالاترین میزان رشد عملکرد در بین تولیدات تحت پوشش این وزارتخانه را به خود اختصاص داد و رقم ۴۹ درصد را ثبت کرد. تولید شمش آلومینیوم از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش بازدهی ۴۹ درصدی […]


تهران- وزارت صنعت، معدن وتجارت آمار داد: چهارماهه امسال تولید شمش آلومینیوم بالاترین میزان رشد عملکرد در بین تولیدات تحت پوشش این وزارتخانه را به خود اختصاص داد و رقم ۴۹ درصد را ثبت کرد.

تولید شمش آلومینیوم از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش بازدهی ۴۹ درصدی داشت.

تولید شمش آالومینیوم در فروردین ماه امسال رقم ۳۱.۷ هزار تن را نشان داد و نسبت به اردیبهشت که به رقم ۳۰.۷ هزار تن رسید، کاهش ۳.۳ درصدی را ثبت کرد، اما آمار دو ماهه امسال تولید شمش به میزان ۶۲.۴ هزار تن را نشان می دهد و در مقایسه با دوره مشابه پارسال که ۴۳.۵ هزار تن بود، رشد بازدهی به میزان ۴۳.۴ درصد را به ثبت رساند.

آمار تولید شمش آلومینیوم تا پایان سال ۹۷ منحصر به سه واحد ایرالکو ( اراک)، هرمزال و المهدی ( بندرعباس ) بود، اما از سال گذشته با افتتاح واحد شمش ۴۰ هزار تنی آلومینای ایران ( خراسان شمالی) و آلومینیوم جنوب به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در فاز نخست ( لامرد – فارس) روند رو به افزایش این بخش شکل گرفت.

به گزارش ، اردیبهشت ماه امسال آلومینیوم جنوب (سالکو) به شکل رسمی افتتاح شد، این مجتمع در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامِرد- جنوب استان فارس و هم مرز با عسلویه- واقع شده و بخشی از گاز پایتخت گازی جهان را به برق و سپس به آلومینیوم تبدیل می‌کند.

مجتمع آلومینیوم جنوب قرار است در سه فاز به ظرفیت یک میلیون تن برسد که در فاز نخست در مرحله اول با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن فعال شده و قرار است در دوگام دیگر به ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی دست یابد. کارخانه‌های فعلی آلومینیوم در ایران حداکثر ظرفیت ۱۴۷ هزار تنی دارند. ارزش احداث این پروژه به ۱.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

منبع:خبرگزاری ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید