تهران
کد خبر:62360
پ

راه‌اندازی ۳۸ پروژه ورزشی کارگران تا پایان دولت

در سال پایانی دولت، ۳۸ پروژه ورزشی- کارگری با میزان پیشرفت ۴۰ درصد به بالا با تلاش، جدیت و به‌کارگیری این ظرفیت‌ها، به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش خبرگزاری به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و […]

در سال پایانی دولت، ۳۸ پروژه ورزشی- کارگری با میزان پیشرفت ۴۰ درصد به بالا با تلاش، جدیت و به‌کارگیری این ظرفیت‌ها، به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از ماموریت های این وزارتخانه راه‌اندازی پروژه‌های فرهنگی- ورزشی ویژه کارگران است افزود: با توجه به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور ، تحقق شعار جهش تولید و ایجاد نشاط و امنیت خاطر برای جامعه کارگری، افزایش و سرعت بخشی به خدمات رفاهی به این قشر زحمت کش و سخت کوش جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از استخرها ،سالن‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و رفاهی هزینه‌های زیادی برای کارگران دارد، تصریح کرد: وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی این پروژه‌ها را با حداقل هزینه های ممکن در اختیار کارگران و خانواده آنها قرار می‌دهد.

پناه با بیان اینکه با اعتباری که در بودجه سال ۹۹ وجود دارد نمی‌توان بیش از ۴ پروژه را تکمیل و راه‌اندازی کرد، افزود: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راه‌اندازی و تکمیل سایر پروژه‌ها از ظرفیت قانون اصلاح ماده ۵۶ قانون الحاق مواد ی به قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت” یک” استفاده شد و با بهره‌گیری از منابع داخلی بانک های وابسته به وزارتخانه از جمله بانک های توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران تفاهمنامه‌ای برای تکمیل این پروژه‌ها امضا شد.

وی با بیان اینکه با تضمین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تکمیل پروژه‌های بالای ۴۰ درصد در سراسر کشور در این مسیر قرار گرفته، اظهار امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود، این پروژه‌ها تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام برسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع در مورد زمان افتتاح این پروژه ها نیز گفت : در بازه زمانی دهه مبارک فجر تا هفته کارگر سال ۱۴۰۰ و براساس میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها این پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

پناه تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هستند را می توان با تزریق اعتبارات مورد نیاز حتی تا قبل از دهه مبارک فجر افتتاح کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع تصریح کرد: تعدادی از این پروژه ها بین ۱۲ تا ۱۴ سال قبل کلنگ زنی و مشمول گذشت زمان شده اند ولی با دستور ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حمایت بانک های تابعه این پروژه‌ها از فرسودگی و مستهلک شدن قبل از اتمام پروژه خارج می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در خصوص گستره جغرافیائی پروژه‌ها نیز گفت: این پروژه‌ها در ۲۲ استان و ۳۸ شهرستان کشور به بهره‌برداری خواهند رسید و کارگران و جامعه کار تولید کشور می توانند از امکانات این پروژه ها استفاده کنند.

وی افزود: در استان فارس ۶ پروژه فرهنگی، ورزشی در شهرهای شیراز، سپیدان، استهبان ،فراشبند ،جهرم و داراب ، در استان چهارمحال و بختیاری ۳ پروژه فرهنگی ورزشی از جمله سالن چند منظوره اردکان و دو مجموعه استخر در شهرکرد و یک استخر در فارسان ، در استان کردستان نیز در شهر سنندج احداث و تجهیز استخر سرپوشیده کارگران و تکمیل مجموعه ورزشی و استراحتگاه کارگران در دستور کار قرار دارد.

پناه تصریح کرد :در استان لرستان نیز افتتاح مجموعه ورزشی شهرستان بروجرد، استخر در شهرستان الیگودرز، تکمیل مجموعه ورزشی کارگران این شهرستان و مجموعه ورزشی کارگران دورود از جمله این پروژه ها است.

وی افزود: در استان اصفهان، تکمیل مجموعه ورزشی کارگران قدس در شهرستان اصفهان و تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران کرمانشاه نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته پناه در خراسان شمالی و در شهرستان فاروج، پروژه رو به اتمام و احداث و تجهیز سالن چند منظوره ورزشی کارگران در این شهرستان پیش‌بینی شده و استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی کارگران در شهرستان اسفراین نیز از این جمله است.

وی افزود: در استان ایلام نیز دو مجموعه نیمه تمام است و در شهرستان دهلران نیز سالن چند منظوره ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع به استان یزد نیز اشاره کرد و افزود: طبق برنامه دو مجموعه نیمه تمام که از آن جمله می‌توان به شهرستان ابرکوه و احداث و تجهیز سالن چند منظوره و استخر سرپوشیده در اردکان اشاره کرد.

بهره برداری مجموعه ورزشی استراحتگاه کارگران در استان زنجان، تکمیل استخر در بندرعباس و زاهدان از جمله پروژه‌هائی است که پناه به آن اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت در خصوص پروژه‌های مربوط به تهران نیز گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها در استان تهران نیز تکمیل مجموعه ورزشی کارگران شهرستان فیروزکوه در دستور کار قرار دارد. در استان مرکزی نیز تکمیل و راه اندازی استخر مجموعه ورزشی کارگران شهرستان خمین در نظر گرفته شده است.

پناه افزود : در استان گلستان و در شهرستان کلاله ، احداث و تجهیز سالن چند منظوره ورزشی در استان بوشهر نیز دو مجموعه از جمله احداث و تجهیز استخر سرپوشیده کارگران در شهرستان بوشهر و تکمیل مجموعه ورزشی کارگران و سالن چند منظوره در سطح در شهرستان گناوه در دستور کار قرار دارد.

وی به دیگر استان‌ها یی که مقرر است این پروژه‌ها در آنجا راه‌اندازی شود نیز اشاره کرد و افزود: در استان سمنان احداث و تجهیز سالن ورزشی چند منظوره در شهرستان ایوانکی ،در استان کرمان نیز دو مجموعه از جمله استخر سرپوشیده کارگران و سیرجان و راه اندازی استخر سرپوشیده در شهرستان راور انجام خواهد شد.

پناه افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد سالن چند منظوره ورزشی کارگران شهرستان دنا پیش‌بینی شده است و در استان خراسان جنوبی نیز دو مجموعه احداث و تجهیز سالن چند منظوره ورزشی کارگران شهرستان سربیشه و احداث و تجهیز سالن چند منظوره ورزشی کارگران شهرستان نهبندان را در دستور کار خود داریم.

وی به دیگر استان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در استان البرز نیز احداث و تجهیز سالن چند منظوره ورزشی کارگران شهرستان اشتهارد پیش‌بینی و در استان همدان نیز تکمیل مجموعه ورزشی کارگران بهار در شهرستان همدان در دست اقدام است.

پناه با اشاره به اینکه تمامی این پروژه‌ها عملاً فعال هستند افزود : با مشخص شدن پیمانکار ،کارها وارد فاز عملیاتی خواهد شد .

پناه، در مورد بودجه در نظر گرفته شده برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه ها نیز بیان داشت: مجموعه بودجه و اعتبار در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی این ۳۸ پروژه ، مبلغ ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال است و این مبلغ به تفکیک متناسب با پیشرفت فیزیکی و برآورد اختصاص خواهد یافت.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پیشرفت فیزیکی این پروژه ها نیز افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه ها از ۴۰ درصد شروع و در برخی از پروژه‌ها به ۷۰ درصد نیز رسیده است .

وی در تشریح اقدامات انجام گرفته در تکمیل این پروژه‌ها اظهار داشت: برای تمامی این پروژه‌ها شناسنامه‌ای تهیه و نقشه این پروژه‌ها به روز رسانی شده و با انجام مطالعات لازم ،موضوع عقد قرارداد با بانک های مورد نظر در دستور کار قرار گرفته است.

پناه با اشاره به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تکمیل و راه اندازی به موقع این پروژه‌ها در بازه زمانی اعلام شده گفت: با تشکیل کمیته راهبری ، روند پیشرفت امور به صورت هفتگی پایش و رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه افتتاح و بهره برداری از ۴۵ پروژه در تاریخ این وزارتخانه بی سابقه است، افزود :افتتاح این تعداد پروژه‌ها با این حجم از سرمایه‌گذاری نشان دهنده حرکت رو به جلو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حوزه است.

پناه افزود: نکته کلیدی این است که دامنه این پروژه‌ها در گستره ۲۲ استان در کشور قرار دارد و در بیشتر استان ها یک یا دو پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرند و بسیاری از این پروژه ها در شهرستان‌ها افتتاح می‌شوند.

منبع:خبرگزاری فارس من

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید