تهران
کد خبر:80035
پ

رئیسی: به هیچ یک از وزیران پیشنهادی کابینه اتهامی وارد نیست

رئیس‌جمهوری گفت: نسبت به هیچ یک از وزیران پیشنهادی کابینه اتهامی وارد نیست، اما اگر مشخص شود شخصی در دولت مرتکب فساد شده با او برخورد قاطع خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار شانا، سیدابراهیم رئیسی، عصر امر..

رئیسی: به هیچ یک از وزیران پیشنهادی کابینه اتهامی وارد نیست

رئیس‌جمهوری گفت: نسبت به هیچ یک از وزیران پیشنهادی کابینه اتهامی وارد نیست، اما اگر مشخص شود شخصی در دولت مرتکب فساد شده با او برخورد قاطع خواهیم کرد.

، سیدابراهیم رئیسی، عصردبروز (چهارشنبه، سوم شهریورماه) پس از پایان بررسی برنامه و صلاحیت‌های وزیران پیشنهادی، با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از کابینه سیزدهم گفت: از مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس و نمایندگان برای فرصت دو هفته‌ای که به‌منظور بررسی برنامه‌های وزیران پیشنهادی گذاشتند تشکر می‌کنم، این جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی بود که نمایندگان با حساسیت برنامه‌های گزینه‌های پیشنهادی را بررسی کردند.

وی به موضوع معرفی اعضای کابینه خود اشاره کرد و افزود: شاخص ما برای معرفی وزیران کابینه کارآمدی، تخصص، فسادستیزی و صداقت با مردم بود، صلاحیت علمی و عملی نیز در این معرفی مورد تاکید ما بوده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: سلامت اعضای معرفی شده مورد تاکید ما بوده است، زیرا افرادی که می‌خواهند در دولت فعالیت کنند باید فسادستیز باشند و این موضوع همواره در دولت مورد تاکید است.

رئیسی اعلام کرد: در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد، اگر مشخص شود کسی در دولت مرتکب فساد شده با او برخورد قاطع خواهیم کرد، اما صرف اتهام کفایت نمی‌کند، وقتی به یک سند متقن رسیدیم رسیدگی می‌شود، سخنی گفته شده و نظری داده شده، اما امر و حکمی داده نشده است.

وی همکاری دولت و مجلس را برای پیشبرد امور یک ضرورت دانست و تاکید کرد: همه وزارتخانه‌ها مهم هستند، اما وزارتخانه‌هایی که جان و معشیت مردم در دست آنهاست اهمیت بالایی دارند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کابینه جدید باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود، گفت: از نخستین ساعت‌های صبح فردا (پنجشنبه، چهارم شهریورماه) نخستین نشست هیئت دولت را برگزار می‌کنیم.

رئیسی با اشاره به مسائل سیاست خارجی افزود: در موضوع سیاست خارجی برنامه ما همکاری با کشورهای همسایه و گرفتن حقوق حقه ملت ایران است و بر آن نیز تاکید می‌کنم، همچنین رفع تحریم‌ها را پیگیری می‌کنیم، اما سفره مردم را شرطی نمی‌کنیم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان دستور کار ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم در کنار وزیر، گروهی که می‌خواهد وزارتخانه را اداره کند نیز مهم است، وزیران باید معاونان کارآمد داشته باشند.

منبع اصلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید