تهران
کد خبر:70853
پ

دولت عراق درباره حمله آمریکا به مناطق مرزی با سوریه تحقیق کند

رئیس ائتلاف الفتح عراق خواهان اجرای تحقیقات از سوی نخست وزیر این کشور در خصوص حمله هوایی اخیر آمریکا به مناطق مرزی سوریه و عراق شد. به گزارش خبرگزاری به نقل از المیادین، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که از مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور می خواهد تا در خصوص حمله هوایی […]


رئیس ائتلاف الفتح عراق خواهان اجرای تحقیقات از سوی نخست وزیر این کشور در خصوص حمله هوایی اخیر آمریکا به مناطق مرزی سوریه و عراق شد.

به گزارش خبرگزاری به نقل از المیادین، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که از مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور می خواهد تا در خصوص حمله هوایی ارتش آمریکا به مرز عراق و سوریه تحقیقات به عمل آورد.

وی تاکید کرد که نیروهای حشد شعبی اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به این نیروها حمله کرده‌اند و ادعای آنها مبنی بر هدف قرار دادن گروه مقاومت اسلامی عراق در سوریه صحت ندارد.

العامری همچنین از الکاظمی خواست تا درباره اظهارات وزیر دفاع آمریکا پیرامون تبادل اطلاعات با دولت عراق برای حمله به مرز عراق و سوریه تحقیق کند.

روز گذشته نیز گردان‌های حزب الله عراق از شهادت یکی از رزمندگان خود در حمله هوایی اخیر آمریکا به مرز عراق و سوریه خبر داد.

ایالات متحده آمریکا شامگاه پنج شنبه در اقدامی تجاوزکارانه خاک سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد. مقامات روسیه نیز حمله هوایی آمریکا به سوریه را محکوم کردند. کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در خصوص تجاوز نظامی آمریکا به سوریه مدعی شد که این حمله در راستای حفاظت از نیروهای آمریکا صورت گرفته است.

کاخ سفید در ادامه این بیانیه آورده است که اقدامات این چنینی واشنگتن در راستای «تنش زدایی» صورت پذیرفته است!

قیس الخزعلی دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق نیز حمله هوایی آمریکا به منطقه مرزی عراق با سوریه را محکوم کرد و تنها راه ثبات در عراق را خروج نظامیان آمریکایی از این کشور عنوان نمود. هم چنین گردان‌های حزب الله عراق از شهادت یکی از رزمندگان خود در این حمله آمریکا خبر داد.

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید