تهران
کد خبر:78265
پ

دوست نزدیک ترامپ بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری ، وزارت دادگستری آمریکا صبح سه‌شنبه ۲۹تیر۱۴۰۰«توماس باراک» از سرمایه‌گذاران بازار بورس و دوست نزدیک «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور را در لس‌انجلس و به اتهام فدرالی که مربوط به فشار غیرقانونی بر ترامپ به نیابت از امارات بازداشت کرد. باراک متهم است که به صورت پنهانی و با توصیه […]


به گزارش خبرگزاری ، وزارت دادگستری آمریکا صبح سه‌شنبه ۲۹تیر۱۴۰۰«توماس باراک» از سرمایه‌گذاران بازار بورس و دوست نزدیک «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور را در لس‌انجلس و به اتهام فدرالی که مربوط به فشار غیرقانونی بر ترامپ به نیابت از امارات بازداشت کرد.

باراک متهم است که به صورت پنهانی و با توصیه مقامات ارشد امارات به دنبال پیشبرد منافع این کشور از طریق تاثیر بر مواضع سیاست خارجی کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ تا آوریل ۲۰۱۸ و در زمان ریاست جمهوری وی بوده است.

بر اساس اتهامات مطرح شده، باراک در این دوره، مشاوره‌های غیر رسمی به مقام‌های آمریکایی در خصوص سیاست خاورمیانه ارائه داده و تلاش داشته تا پست مهمی را در دولت آمریکا از جمله نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه را بدست بیاورد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که باراک و دو متهم دیگر که یکی از آنها اماراتی بوده با هدایت مقام‌های امارات در تلاش برای تاثیرگذاری در انتخابات سال ۲۰۱۶ بودند.

وزارت دادگستری آمریکا تاکید کرد که بازداشت باراک، پیام هشدار آمیزی برای تمام کسانی است که تلاش دارند به نفع یک کشور خارجی بدون اطلاع دادن به دولت عمل کنند.

منبع:خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید