تهران
کد خبر:71416
پ

در هیچ نقطه‌ای از کشور، کاهش قیمت مسکن رخ نداده است

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور، کاهش قیمت مسکن رخ نداده است و اگر با ابزارهای رسانه‌ای بخواهیم قیمت مسکن را به صورت کاذب، کاهشی نشان دهیم، سرانجام خوبی نخواهد داشت و تبعات بسیار سنگینی برای این بازار خواهد داشت. فرشید پورحاجت در گفت‌وگو باخبرنگار، با اشاره به اظهار […]


دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور، کاهش قیمت مسکن رخ نداده است و اگر با ابزارهای رسانه‌ای بخواهیم قیمت مسکن را به صورت کاذب، کاهشی نشان دهیم، سرانجام خوبی نخواهد داشت و تبعات بسیار سنگینی برای این بازار خواهد داشت.

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو باخبرنگار، با اشاره به اظهار نظر صنف مشاورین املاک مبنی بر کاهش قیمت مسکن در اهواز اظهار کرد: نوع فعالیت مشاورین املاک در حوزه مسکن، دلالی است. متاسفانه در کشور، نظام حرفه‌ای برای خرید و فروش مسکن ایجاد نشده است و اتحادیه مشاورین املاک، هیچ برنامه مشخصی برای حرفه‌ای شدن نظام خرید و فروش املاک در کشور نداشته است.

وی افزود: مشاورین املاک، رنج و مشقت تولید مسکن را نچشیده‌اند و انتظار دارند قیمت مسکن شکسته شود آن هم در شرایطی که اقتصاد مسکن، تاب‌آوری لازم برای مواجه شدن با این موضوع را ندارد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: شرایطی که در بازار مسکن به وجود آمده است، عرصه را بر دلالان این حوزه تنگ کرده است و آن‌ها تمایل دارند با ابزارهای رسانه‌ای، برای کاهش قیمت مسکن تلاش کنند تا رونق برای کسب و کارشان به وجود آید.

وی تصریح کرد: انبوه‌سازان، جامعه کارآفرینی هستند که موتورهای اقتصاد کلان کشور را با مشقت و رنج تمام، به گردش در می‌آورند و سهم عمده‌ای در اشتغال، تولید و نوآوری در کشور دارند.

پورحاجت بیان کرد: انبوه‌سازان با جدیت از رسیدن مسکن به دست مصرف‌کننده بدون واسطه‌گری و سوداگری استقبال می‌کنند؛ این صنف از اینکه قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که مردم عزیزمان توان خرید یک سرپناه امن در شان و جایگاه یک ایرانی داشته باشند، استقبال می‌کنند.

وی گفت: در اینکه هنوز کاهش قیمت در حوزه مسکن رخ نداده است، شکی نیست و علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، طبق آمارهای به دست آمده همچنان افزایش قیمت محتمل‌ترین گزینه برای مسکن است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خوزستان افزود: تاکنون هیچ ردپایی از کنترل قیمت در نهاده‌های تولید و سفته‌بازی و سوداگری در حوزه مسکن مشاهده نشده است. زمانی که ما اعلام می‌کنیم که قیمت نهاده‌های تولید به صورت ابرتورمی افزایش پیدا کرده است از بابت اعلام کردن قیمت‌های جدید مسکن نیست؛ هر گاه قیمت مسکن، ابرتورمی‌وار و سوداگرانه افزایش پیدا کرد، تولیدکننده واقعی مسکن متضررترین قشر است.

پورحاجت تصریح کرد: انبوه‌سازان به شدت از شرایط حاکم بر بازار مسکن گله‌مند هستند اما با نظرات غیرکارشناسانه و بدون مستندات درباره قیمت مسکن و بدون در نظر گرفتن سایر شاخصه‌های مربوطه نیز به شدت مخالف هستیم؛ صداقت باید به عنوان یک عنصر ویژه در تعیین قیمت مسکن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت قیمت مسکن گفت: تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور، کاهش قیمت مسکن رخ نداده است و اگر با ابزارهای رسانه‌ای بخواهیم قیمت مسکن را به صورت کاذب، کاهشی نشان دهیم، سرانجام خوبی نخواهد داشت و تبعات بسیار سنگینی برای این بازار خواهد داشت.

منبع:خبرگزاری ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید