تهران
کد خبر:85174
پ

دریافت اینماد بی ستاره برای کسب و کارهای خرد در کمترین زمان امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، مهران محرمیان با اشاره به الزام قانونی اخذ اینماد تصریح کرد: موضوع الزام اخذ اینماد برای پذیرندگان شرکت‌های پرداخت یار به استناد ماده ١٠٣ آیین نامه اجرایی ماده ١۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی اجرایی شده است.  این آیین نامه مصوب آبان ماه سال ۱۳۹۸ هیئت […]


به گزارش خبرگزاری به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، مهران محرمیان با اشاره به الزام قانونی اخذ اینماد تصریح کرد: موضوع الزام اخذ اینماد برای پذیرندگان شرکت‌های پرداخت یار به استناد ماده ١٠٣ آیین نامه اجرایی ماده ١۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی اجرایی شده است.  این آیین نامه مصوب آبان ماه سال ۱۳۹۸ هیئت دولت بوده و طی بیش از دو سال گذشته تلاش شده به صورت تدریجی اجرای تکالیف به گونه‌ای که اختلالی در کسب و کارها ایجاد نشود پیگیری شود. 

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی افزود: الزام اخذ اینماد برای فروشگاه‌های مجازی که درگاه پرداخت خود را از شرکت‌های  psp دریافت کرده‌اند از زمستان سال ۹۸  اجرایی شده و پذیرندگان جدید فعال در فضای مجازی علاوه بر اخذ شماره پیگیری مالیاتی ملزم به دریافت اینماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بوده‌اند.

محرمیان همچنین تاکید کرد: در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد، مرکز توسعه تجارت اقدام به طراحی نماد بی ستاره کرده و اخذ این نوع اینماد در کمترین زمان و با حداقل اطلاعات امکان پذیر است. کسب و کارهای خرد می‌توانند به صورت کاملا سیستمی و برخط و صرفا با ارایه اطلاعات هویتی و دامنه خود نسبت به اخذ این نوع اینماد اقدام کنند. 

وی با اشاره به اینکه اخذ  اینماد یکی از ابزارهای شناسایی اهلیت کسب و کارها در فضای مجازی است، اظهار داشت: وجود این نشان در سایت‌های پذیرندگان فضای مجازی موجبات اعتماد بیشتر مشتریان را فراهم می‌کند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بانک مرکزی همواره اهتمام ویژه‌ای در اجرای  قوانین مجلس و مصوبات هیئت دولت دارد؛ در این زمینه نیز پیش از اجرا تلاش کرده با انجام هماهنگی لازم با مرکز توسعه تجارت  موجب کاهش دغدغه‌های کسب و کارها شود و هر گونه پیشنهادی که باعث تسهیل شروع کسب و کارها شود را مورد بررسی قرار خواهد داد.

منبع : خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید